Gå til innhold

lite spørsmål..vet ikke om det er noe fasit på det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en bil som er vanskelig å starte.. av å til er det ikke livtegn til at motoren vil gå rundt. er strøm på bilen. 100% det.

lurer på om det er innslaget på starteren eller startmotoren som er gåen..

om jeg triller bilen igang så starten den uten problemer.

når jeg har gjort det kan jeg starte den på nøkkelen etterpå.

er det noe med starteren som gjør at den ikke får kontakt om den kommer i feil posisjon når jeg stopper bilen noen ganger?

lurer på om noen har en pekepinn på om det er starter eller innslaget som gjør dette. må jeg bytte begge deler?

takker for svar.

PS: si ifra om dere ikke skjønner spørsmålet,så kan jeg formulere det på en annen måte=)

Skrevet

Høres ut som gåen starter. Vanlig å bytte hele starteren.

Sjekk koblings/jordingspunkter før du setter igang å bytter.

Mulig det er rele også, men sjelden det er noe feil med det.

Kan prøve å "jumpe" det :wink:

Skrevet

Et tips er og sjekke at batteriet klarer å levere nokk strøm ved start. utføres av verksteder som har utstyr for dette (som regel bil el)

Når du måler speningen kan denne se ok ut, men når batteriet må levere mye amper ved start vil det ikke være nokk strøm til å starte bilen. har bilen først hvært i gang har dynamoen fått lada bateriet litt og bilen vil starte.

Alle baterier mister gradvis evnen til å levere nokk amper ved start etter som di blir eldre. måtte bytte batteri på E46 etter 4 år pga samme problem.

Hvis bilen ikke vill starte prøv med startkabler, starter bilen da er det nokk batteriet, hvis det ikke hjelper med start kabler må startmotor ol sjekkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...