Simpel Skrevet Mars 1, 2009 Share Skrevet Mars 1, 2009 Hei, Som mange sikkert ser, en M50 motor. (B25) For å rense opp veivhusventilasjon, er det den saken i den røde firkanten som må skrues opp da? Eventuelt, hva er dette? Hva er det i den blå firkanten. Ser ut som en sensor av noe slag. Noen som vet? Perik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mars 1, 2009 Share Skrevet Mars 1, 2009 Hei,Som mange sikkert ser, en M50 motor. (B25) For å rense opp veivhusventilasjon, er det den saken i den røde firkanten som må skrues opp da? Eventuelt, hva er dette? Hva er det i den blå firkanten. Ser ut som en sensor av noe slag. Noen som vet? http://images.bimmers.no/files/t52jqyhpdhuafcv38cxh.jpg Perik Ingen av delene Veivhus ventilasjonen er de to sorte slangene rett opp til høyre for den blå firkanten, tett inntil dyse dekslet. Slangen i den røde firkanten er olje tilførselen til vanosen. det du ser i den blå firkanten er vel ventilstyringa til vanos eller noe sånt. btw; Du har en M50TUB25 (TU = Tecnical Update, som var blandt annet vanos) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2009 Takk! Der ble jeg enda litt lurere. Er det farlig å skru opp VANOS dekselet? Kan en ødelegge noe, eller blir det masse søl, vanskelig å få sammen igjen eller noe sånt? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 1, 2009 Share Skrevet Mars 1, 2009 Dro av et vanos deksel med brekkjern en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Mars 1, 2009 Share Skrevet Mars 1, 2009 Toppdekselet er ikke farlig eller vanskelig å demontere/montere, men du bør ha en ny gummipakning liggende ettersom den gamle ofte blir til "plastikk". Men å demontere selve vanosen bør du ikke begynne på uten spesialverktøy og verkstedhåndbok Det er toppdekselet som ligger like over rød og blå firkant. Blå firkant viser elektromagnetventilen som åpner for oljetrykk inn i vanosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2009 OK, takk, høres bra ut. Lekker bittelitt olje av VANOSen min nemlig, kan sikkert være lurt å bytte den pakningen. Har ikke tenkt å demontere noen VANOS. Morer meg med å demontere motoren litt for så skru det sammen igjen fra tid til annen. Så bare forhører meg litt, sånn at jeg ikke skal skru opp noe jeg ikke får sammen igjen. Kan bli litt for lærerikt plutselig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Mars 1, 2009 Share Skrevet Mars 1, 2009 Kan fort gå på en smell ja mye spesialverktøy med BMW, men digg å skru når man har det man trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå