Gå til innhold

Hva er dette? M50 motor - bilde (Veivhusventilasjon?)

Simpel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Som mange sikkert ser, en M50 motor. (B25)

For å rense opp veivhusventilasjon, er det den saken i den røde firkanten som må skrues opp da? Eventuelt, hva er dette?

Hva er det i den blå firkanten. Ser ut som en sensor av noe slag. Noen som vet?

t52jqyhpdhuafcv38cxh.jpg

Perik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som mange sikkert ser, en M50 motor. (B25)

For å rense opp veivhusventilasjon, er det den saken i den røde firkanten som må skrues opp da? Eventuelt, hva er dette?

Hva er det i den blå firkanten. Ser ut som en sensor av noe slag. Noen som vet?

http://images.bimmers.no/files/t52jqyhpdhuafcv38cxh.jpg

Perik

Ingen av delene ;)

Veivhus ventilasjonen er de to sorte slangene rett opp til høyre for den blå firkanten, tett inntil dyse dekslet.

Slangen i den røde firkanten er olje tilførselen til vanosen. det du ser i den blå firkanten er vel ventilstyringa til vanos eller noe sånt.

btw;

Du har en M50TUB25 (TU = Tecnical Update, som var blandt annet vanos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppdekselet er ikke farlig eller vanskelig å demontere/montere, men du bør ha en ny gummipakning liggende ettersom den gamle ofte blir til "plastikk". Men å demontere selve vanosen bør du ikke begynne på uten spesialverktøy og verkstedhåndbok [-X Det er toppdekselet som ligger like over rød og blå firkant. Blå firkant viser elektromagnetventilen som åpner for oljetrykk inn i vanosen :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk, høres bra ut. Lekker bittelitt olje av VANOSen min nemlig, kan sikkert være lurt å bytte den pakningen.

Har ikke tenkt å demontere noen VANOS. Morer meg med å demontere motoren litt for så skru det sammen igjen fra tid til annen. Så bare forhører meg litt, sånn at jeg ikke skal skru opp noe jeg ikke får sammen igjen. Kan bli litt for lærerikt plutselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...