Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Solgte for en stund siden en arbeidsbil.

Vw caddy.

Kjøperen kom hjem til meg å hentet den, han kjøpte den uten at den var eu.godkjent. Men han skulle overta min bestilte time til dette.

Her om dagen var jeg nede på verkstede som jeg pleier å ha eu.kontroll.

Da fikk jeg vite at han ikke hadde vært der... Etter det sjekket jeg hvem bilen stod på.. joda.. det er meg ennå.

Tok han på ordet siden det virket som en grei kar, han sa han kunne levere eierskifte mld han siden han bodde i larvik et sted.

Dette har han ikke gjort... nå er jeg redd for at jeg kan få problemer vis han gjøre noe ulovelig med denne bilen. Er jo mitt annsvar å levere eierskifte :roll:

Men bilen er blitt oppservert i vestfold.. dvs sandefjord og larvik.

Er ikke vanskelig å kjenne igjen denne bilen.. den er rullemalt hvit, ikke bare karrossen men vinduslister og alt.. speilene er bare litt malt :D

Det som er problemet igjen.. er at vi skrev ikke noen salgskontrakt heller.. og jeg husker ikke navnet hans. Men skulle gjerne hatt tak i han nå :evil:

Så håper vi noen har sett denne stå noen steder at de kan si i fra så jeg får tatt meg en tur bort til han, og ristet han litt!

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bare gjør det enkelt og meld den stjelt. Han har ikke holdt noe av det han lovet.

Bilen koster også deg penger for hver dag som går....

Og hvis du ser bilen en dag... Pell av skiltene og lever dem på biltilsynet.

EDIT:

Solgt i år eller i fjor?

Skrevet

Og melde den stjelt kan jo få deg i problermer og, men ta kontakt med politiet og si det som det er. Da kan ikke du få skyld for noe han gjør med bilen!

Skrevet
Bare gjør det enkelt og meld den stjelt. Han har ikke holdt noe av det han lovet.

Bilen koster også deg penger for hver dag som går....

Og hvis du ser bilen en dag... Pell av skiltene og lever dem på biltilsynet.

EDIT:

Solgt i år eller i fjor?

Hehe.. har vært inne på tanken..

Ringte politiet i stad, spurte om de kunne hjelpe meg. Men neida de kunne ikke gjøre noe.

Så spurte jeg han "polti mannen" Bilen er jo i prinsippet min eller? jo den var jo det. Så vis jeg finner den kan jeg ta den med hjem. Ja det kunne jeg. Hehe..

Er ikke vits å melde den stjålet, da han har nøkler osv.. blir bare at jeg har levert falsk annmeldesle til slutt og jeg får en masse problemer.

Bilen har avskiltningsbejær så håper han blir stoppet i kontroll eller noe.

Bilen ble solgt i år.

Og jeg har fått veiavgifta og, denne skulle han betale etter avtalen.. Dette står jo også i annonsen da heldigvis.

Skrevet
Og melde den stjelt kan jo få deg i problermer og, men ta kontakt med politiet og si det som det er. Da kan ikke du få skyld for noe han gjør med bilen!

Har snakket med politiet.. de kunne ikke gjøre noe.

Jeg måtte leite etter bilen, ellers måtte jeg håpe på at han ble stoppet i rutinekontroll eller noe siden bilen hadde avskiltningsbejær.

Skrevet

Har ikke noe navn/kallenavn eller tlf. nummer i forbindelse med denne karen da?

Kan også være at biltilsynet vil ta i mot en salgsmelding der kjøper er registrert som ukjent.

Dem gjorde det for meg for leenge siden, og det var diskutert på forumet her ett sted for ikke så lenge siden.

Skrevet

Alternativt om du noengang har ringt han, så kan du hente ut spesifisert regning på Din Side (eller hva det heter) hos din mobiloperatør og gå igjennom ukjente nummer i det tidsrommet hvor bilen ble solgt.

Jeg kan i allefall det hos Ventelo.

Skrevet

Jeg ville meldt den stjålet, for hvordan er det med forsikring? KJører han rundt i en bil som står registrert på deg, å skulle han kresje eller personskade noen, kan faktisk du bli stående som ansvarlig både med tanke på erstatning og andre ting,

Blir han tatt med bilen så er det en ting kanskje, men si han gjør noe og stikker av og lar bilen stå igjen, så får du problemer hvis eneste forklaring er at du har solgt bilen men husker ikke til hvem.

Så for din egen del meld den stjålet slik at du får fraskrevet deg ytterligere ansvar

ER i sandefjord så skal se etter bilen og gi et vink om jeg ser den

Skrevet
Har ikke noe navn/kallenavn eller tlf. nummer i forbindelse med denne karen da?

Kan også være at biltilsynet vil ta i mot en salgsmelding der kjøper er registrert som ukjent.

Dem gjorde det for meg for leenge siden, og det var diskutert på forumet her ett sted for ikke så lenge siden.

Har ingenting..

Det kan jeg spørre de om.

Skrevet
Alternativt om du noengang har ringt han, så kan du hente ut spesifisert regning på Din Side (eller hva det heter) hos din mobiloperatør og gå igjennom ukjente nummer i det tidsrommet hvor bilen ble solgt.

Jeg kan i allefall det hos Ventelo.

Aaaahhaaaa! det skal jeg sjekke!

Takk :lol:

Skrevet
Jeg ville meldt den stjålet, for hvordan er det med forsikring? KJører han rundt i en bil som står registrert på deg, å skulle han kresje eller personskade noen, kan faktisk du bli stående som ansvarlig både med tanke på erstatning og andre ting,

Blir han tatt med bilen så er det en ting kanskje, men si han gjør noe og stikker av og lar bilen stå igjen, så får du problemer hvis eneste forklaring er at du har solgt bilen men husker ikke til hvem.

Så for din egen del meld den stjålet slik at du får fraskrevet deg ytterligere ansvar

Når ble bilen solgt

Skrevet

Skal tenke på saken.. men håper heller på at han blir oppservert slik jeg får snakket med han. Og skrivd en kontrakt etter det :lol:

Flott om du holder et øye åpent!

Skrevet

Når ble bilen solgt

Skrev solgt 03.02.09 på finn så tipper det var dagen den ble solgt

Skrevet
Gikk nå inn på minside på mitt mobil abbon.

Får ikke frem spesifisert før mnd skifte.. men det er jo ikke lenge til.

Månedskifte er jo idag, men blir kanskje ikke oppdatert før i morgen eller når det er ny fakturakjøring. Hvilken leverandør har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...