Gå til innhold

Bilen drar dårlig på lavt turtall.

djheaven
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Som det kommer frem i Tema, så gjelder det at min BMW 525TDS 94 Mod, drar dårlig på lavt turtall.

Det jeg mener med det, er at når jeg for eks ligger på 2gir, og trør på, hender det ikke noe nesten, før den kommer over 1800 på turtalle, på flat mark.

Når jeg kjører i slakk oppoverbakke i 3gire. Og kommer under 1800, så detter den fort ned,og jeg må gire om..

Virker som bilen er lat på turtall under 1800, er det vanlig. Eller?

Jeg leste her en plass, om luftmassemålerhuset, men, er det på 525TDS min da? for jeg finner ikke den noen plass.

Eller, har dere andre tips på hva jeg kan se etter?

Kan legge til, at den bruker lite olje. har hatt service på bilen nettopp. Og fikk ikke noe tilbakemld om lak olje, og ikke kan jeg se det noe plass..

Info om bilen.

BMW 525TDS stasjonsvogn

94Mod E34

KM: 274000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Turboen er vist ny i bilen, ble bytta i 2007. Så, den skal vist være i orden..

hvor mye må man bet for å få tak i en lmm da? Vist det er den som er gåen?

Ok det beste for deg er å ta en diagnose på bilen, så kansje feilen kommer opp. Er kjedelig å kjøpe ny lmm vis det ikke er den.

Veit ikke helt hva en ny lmm koster med tipper 3-5000kr

Du kan jo se på:

www.gsbildeler.no

www.koed.no

Eller dra innom nærmeste mekkonomen verksted/delelager å spørr om pris der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Får ta å få det gjort.

Rart, det ikke ble gjort når jeg hadde den inne på service sist da.

Får bestille seg ny time da.

Men, det jeg lurte også p da, det med lmm, ser på en annen sted her på forume, der en tok å gjorde den ren, har det noe for seg her da?

Jeg var på gs bildeler å så, men kan ikke finne noe som viser hvor lmm ligger..

Bare så det er sagt, jeg er helt grønn når det gjelder motor til bmw :) er ikke lenge siden jeg fikk den så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Får ta å få det gjort.

Rart, det ikke ble gjort når jeg hadde den inne på service sist da.

Får bestille seg ny time da.

Men, det jeg lurte også p da, det med lmm, ser på en annen sted her på forume, der en tok å gjorde den ren, har det noe for seg her da?

Jeg var på gs bildeler å så, men kan ikke finne noe som viser hvor lmm ligger..

Bare så det er sagt, jeg er helt grønn når det gjelder motor til bmw :) er ikke lenge siden jeg fikk den så..

Var inne for å se jeg og, men fant ikke lmm jeg heller,,, Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at jeg ikke er alene om å ikke finne den delen :)

Men, tanken som slo meg da, er det lmm på denne utgaven da eller? når kom det lmm på bmw da?

Og ikke finne jeg noe på koed heller.,,

Mulig det ikke er lmm på denne. At det er diselpumpa de sammen med styreenhet som ordner dette via mapsensor eller noe.. Jeg veit ikke, bare tipper.

Lmm på bmw kom tidlig på bensin, men disel veit jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes enda dyrere ut :)

For ta en diagnose på bilen, og høre med verksted om dette probleme.

For, er jo litt iriterende,at den skla være så dau. Men, vet jo at jeg ikke kan forvente en superbil. Når motoren er orginal. 147hk..

Men, når gammelbilen min golf2 cl orginal på 90hk, kjører rett i fra den, da skammer jeg meg krafig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes enda dyrere ut :)

For ta en diagnose på bilen, og høre med verksted om dette probleme.

For, er jo litt iriterende,at den skla være så dau. Men, vet jo at jeg ikke kan forvente en superbil. Når motoren er orginal. 147hk..

Men, når gammelbilen min golf2 cl orginal på 90hk, kjører rett i fra den, da skammer jeg meg krafig. :)

Hehe høres ikke bra ut..

Hadde en 325td en gang der var det diselpumpa som gjorde at den gikk dårlig, får håpe at det er noe annet i ditt tilfelle. De koster mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett frem å tilbake på div sider, og ut fra det jeg finner ut, så er det lmm på e34 serien. Men, kan ikke finne noe konkret til en 525TDS. Men finner til 520 og 525i..

Så, jeg tror jeg skal ta en tlf i morgen, å høre med koed,

Men, førts finne ut om den er gåen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...