Simpel Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Har en E34 som ryker mye mer enn alle andre biler. Er ikke alltid den ryker, noen ganger er den helt fin, men som regel er det masse røyk. Har hatt min del av topp-pakningspanikk, men har nå blitt ganske sikker på at det ikke er det. (Bruker ikke kjølevann, olje ser fin ut og ikke noe hvit gugge på lokket). Begynner å mistenke at katalysatoren er gåen da den lager vepselyder når jeg slipper gassen. (Tips fra en annen tråd). Vil en ødelagt katalysator påvirke eksosens utseende? Bilen forbruker ikke noe olje, gått nesten 190000. M50TUB25 motor. Standard eksosanlegg, igrunnen er alt originalt her. Bilen blir mest småkjørt, men en og annen halvlangtur blir det og. Kondens i eksosanlegget blir vel borte på en 2timers tur? Noen som har noen ide om hva som kan forårsake all denne gråhvite røyken? At det er vinter og at det er vann i eksos har jeg tenkt på allerede, men min bil lager mer røyk enn de andre bilene rundtom, og på dager da været er sånn at de fleste biler ikke ryker i det hele tatt ryker det av min. Tips, anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 har lignende symptomer... uten noe forbruk av vann eller olje. Jeg skal hvertfall på verksted å få renset veivhusventilasjonen og bytte kamsensor siden den og er gåen. En ting som og kom opp på diagnose var at lmm temp. på luft inn lå på 93 grader... så noe er galt, men det var ikke lmm. Vet ikke om dette hjalp deg, men prøv å begynn med veivhusventilasjonen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Jeg hadde en E34 525i 24vent. Den hadde akkurat samme symptomer og laget MYE hvit eksos. Har hele tiden vært bekymret for toppen/toppakningen, men den bruker ingen kjøleveske. Siden det lekket olje i plugg-brønnene, så fant jeg ut og bytte toppdekselpakningen. I toppdekselet er det noen kammer for veivhus-ventilasjonen. Dette kammeret var nærmest grodd igjen av tykk olje. Kjørte toppdekselet i motorvask og gjorde den ren. Jeg vet ikke om det er noen filter på M50-motorene, men jeg sjekket ikke videre på veivhusventilasjone. Det virket ikke at det ble noe mindre hvit røyk, men denne røyken var kun når motoren var kald. Etter å ha kjørt motoren varm, ble eksosen ren og luktfri. Jeg slo meg til ro at mye småkjøring i byen skaper mye kondens i eksosanlegget og det kan være samme sak her også! RS har lignende symptomer... uten noe forbruk av vann eller olje. Jeg skal hvertfall på verksted å få renset veivhusventilasjonen og bytte kamsensor siden den og er gåen. En ting som og kom opp på diagnose var at lmm temp. på luft inn lå på 93 grader... så noe er galt, men det var ikke lmm. Vet ikke om dette hjalp deg, men prøv å begynn med veivhusventilasjonen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 LMM-temp på 93grader er selvfølgelig helt feil! Inni LMM er det en tempføler som måler temperaturen på luften som suges inn. Dette fordi kald luft har høgere tetthet, enn varm. Dvs kald luft krever mer bensin. Det er meget sannsynlig at temp-føleren i LMM er gåen, eller at det er brudd på ledningen bra LMM og til ECU. RS har lignende symptomer... uten noe forbruk av vann eller olje. Jeg skal hvertfall på verksted å få renset veivhusventilasjonen og bytte kamsensor siden den og er gåen. En ting som og kom opp på diagnose var at lmm temp. på luft inn lå på 93 grader... så noe er galt, men det var ikke lmm. Vet ikke om dette hjalp deg, men prøv å begynn med veivhusventilasjonen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Biler med kat,sjølv om den omdanner hydrokarboner til bl.a vann,vil ikkje ryke meir under oppstart en andre uten. Katalysatoren fungerer nemlig ikkje under oppvarming(closed loop),er nemlig avhengig av Lambdasondens funksjon mht blandingsforhold i motoren for å oppta nok oksygenmolekyler til å omdanne gasser. Den lyden du har i anlegget ditt vil eg anta er en liten lekkasje,eller løs innmat i kat eller ei potte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonz Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 har faktiskt det samme problemmet på v8 en min.. menne jeg har fjernet kat.. så ein diagnose oss bmw hadde kansje gitt meg noe svar på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 LMM-temp på 93grader er selvfølgelig helt feil!Inni LMM er det en tempføler som måler temperaturen på luften som suges inn. Dette fordi kald luft har høgere tetthet, enn varm. Dvs kald luft krever mer bensin. Det er meget sannsynlig at temp-føleren i LMM er gåen, eller at det er brudd på ledningen bra LMM og til ECU. RS har lignende symptomer... uten noe forbruk av vann eller olje. Jeg skal hvertfall på verksted å få renset veivhusventilasjonen og bytte kamsensor siden den og er gåen. En ting som og kom opp på diagnose var at lmm temp. på luft inn lå på 93 grader... så noe er galt, men det var ikke lmm. Vet ikke om dette hjalp deg, men prøv å begynn med veivhusventilasjonen da.. Det kan være, men har byttet lmm og det forandet seg ikke.. så da blir det å sjekke den ledingen da... Takker for info her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå