Gå til innhold

Hvilken forsterker?


Anbefalte innlegg

Noen som har et tips til hva jeg kan bruke av forsterker? Den skal drive to stk. Alpine R-elementer, oppgitt effekt på disse er 500W RMS i 4 Ohm. Elementene drives for øyeblikket av en Soundstream EGA 900D-forsterker. Funker helt greit, men kunne tenkt meg litt mer fart i sakene. Takker på forhånd for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ser på effektøkningen ved 2ohm da så øker han med "hele" 150w ved å bytte til H/K forsterkeren, det er jo ikke alverden. Nå er ikke jeg den som liker å se på effekt. men er jo det han spør etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke nødvendigvis tall som er viktigst, jeg vet at de stort sett er "veiledende", selv om det dreier seg om RMS-tall. Har du et forslag til hva slags forsterker jeg bør velge, Nautiluz? Er åpen for alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker selv ca 1500 hk ampen på min kappa perfect 12. det spiller som bare f og har mye mer å gå på! husk at det er ikke bare rms watt som er viktig! man bør ha en strømsterk forsterker for å få skikkelig futt og kraftige slag.jeg kjører rockford 10 farad kondensator i tillegg, og uansett hvor høyt jeg spiller, så unngår man de leie spenningstapene som vises ved blink i lys osv. er krutsikker på at du aldri vil finne et bedre alternativ enn hk ene så lenge de er på tilbud! fyrer du til med en monoblokk på hver bass, og en 10 farrad, så skal eg love deg at du har mer enn nok power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...