Janka7 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Skulle så gjerne ha flyttet bilen før den blir borttauet, men mangler skilter, og han som kunne hjelpe med å trekke den bort har aldri tid. Om noen har mulighet og lyst, er jeg evig takknemlig:) Har ganske stramt budsjett om dagen, men bensinpenger skal jeg ihvertfall fikse! Bilen står i Loddefjord og skal flyttes mest sannsynlig til Åsane.
Tronstad Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 prøveskilt for en dag koster ikke allverden, så det er da en mulighet
ivlund Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Prøveskilt for en dag koster 225,-. Og dessuten så er det vel ikke lov til å taue bilen uten skilter ?
wagon Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Prøveskilt for en dag koster 225,-. Og dessuten så er det vel ikke lov til å taue bilen uten skilter ? Kan fint taue bilen uten skilt. Skal den ett stykke hadde jeg tatt prøveskilt å kjørt den, blir det enkleste
Janka7 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Må ikke formell eier av bilen hente prøveskiltene da? Grunnet midlertidig personlig finanskrise, har jeg ikke penger til omreg av bilen på sekundet, og derfor står den fremdeles på ekskjærestens navn, og han er i Praha. Har alle papirer ferdig utfylt da, holder det til at jeg kan få prøveskiltene?
NiFtY Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 du kan få prøveskilter ja, trenger ikke stå som eier av kjøretøyet. Har flere ganger henta skilter til biler som ikke er registrert på meg. Du trenger bare ha med deg registreringsnr
eriklepe Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 ev. understellsnr ettersom det er det nr prøveskilt blir utstedt til.
NiFtY Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Prøveskilt for en dag koster 225,-. Og dessuten så er det vel ikke lov til å taue bilen uten skilter ? Kan fint taue bilen uten skilt. Skal den ett stykke hadde jeg tatt prøveskilt å kjørt den, blir det enkleste Vi viser til rundskriv fra Vegdirektoratet av 25. april 2001. kommentar til bruksforskriften§ 2-6. Bruk av prøvekjennemerke. Sitat 1 avsnitt side 3: Sleping av uregistrerte, registreringspliktige kjøretøy. Alle slike kjøretøy, også motorvogn, skal normalt ha påsatt prøvekjennemerke når de slepes. De anses som separate kjøretøy som ikke dekkes av slepende motorvogns kjennemerke ( unntatt forsikringen for tilhengers vedkommende). Motorvogn anses å være et separat kjøretøy når det slepes, dersom det må sitte en person på førerplassen for at slepingen skal kunne gjennomføres på en forsvarlig måte. Når uregistrert motorvogn slepes på denne måten, skal den ha påsatt prøvekjennemerke. Motorvogn som fraktes/slepes på en slik måte at det ikke er nødvendig å plassere en person på førerplassen (for eksempel med brillebil), regnessom en part av trekkbilen og behøver ikke å benytte prøvekjennemerke. Hjemmelen til å kreve prøvekjennemerke på uregistrert motorvogn som slepes etter de rammene som angitt ovenfor, finnes i "bilansvarsloven" §3 og §15, samt "bruksforskriftene" §2-6nr.1
Janka7 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Tar med vognkortet, jeg. NiFtY, hysj med deg, jeg liker å være lykkelig uvitende;) Får heller stille opp med skikkelig kort skjørt og utringet topp, og spille blond, om jeg skulle måtte taue den (spøk)
eriklepe Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Da tror jeg det er bedre om du tauer den iført en trang trikot siden det er enklere å få tilgivelse enn tillatelse-uansett klesvalg
Janka7 Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Hmm, gjelder det med motorbytte også? Gå for tilgivelse fremfor tillatelse-prinsippet?
eriklepe Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 det gjelder det meste her i livet egentlig! se feks på alle bygg som ulovlig blir oppført eller bygget på. Kun et fåtall av disse blir beordret nedrivet. Og da er det gjerne kun pga prinsipp.
hylle Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Skal love deg at biltilsynet kommer til og pisse deg midt i trynet om du viser frem et motorbytte uten deres velsignelse først!..
Janka7 Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Hehehe, da får jeg søke da... Og glemme at jeg har søkt når jeg har fått avslaget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå