harangen Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Etter å ha vært plaga med forskjellige kasser fikk endelg tak i en som passet. Men Når jeg skulle teste viste det seg at den slurer i D. Men slurer ikke hvis jeg starter i 2 eller i R. Å hvis jeg kjører avgårde kommer det en lampe med et tannhjul i det kassa girer opp første gang (nødmodus?). Bilen er en 320, kassa er zf 5hp18. Noen forslag på hva som kan være årsaken?
Glennski Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Etter å ha vært plaga med forskjellige kasser fikk endelg tak i en som passet. Men Når jeg skulle teste viste det seg at den slurer i D. Men slurer ikke hvis jeg starter i 2 eller i R. Å hvis jeg kjører avgårde kommer det en lampe med et tannhjul i det kassa girer opp første gang (nødmodus?).Bilen er en 320, kassa er zf 5hp18. Noen forslag på hva som kan være årsaken? Som nevnt, fyll på olje.
harangen Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Fylte til det randt ut, kjørte gjennom girene mens jeg holdt inne bremsa, så fylte jeg mer til det rant ut igjenn. Kjørte en tur, så skulle jeg sjekke oljen siden det ikke funket skikkelig. Da kom det en del olje ut når jeg åpnet. Så fylte ikker mer da.. Noe jeg gjør feil eller?
ice69 Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 fyllpluggen skal ikke taes ut når motoren ikke går, husk at oljen i kassa skal ha en temp på ca 30-50 grader.. helst midt i mellom... dette er viktig!
harangen Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Altså, åpnet den mens motoren gikk på tomgang å da rant det ut. Var nok der i området på tempratur når jeg åpnet pluggen å det kom ut. Kan vel ikke fylle på mer når det kom ut straks jeg åpnet..? Da renner det jo bare ut igjenn. Ville vel sluret på R og 2 også om det kun var lite olje?
Glennski Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 Kan skyldes mye at kassa slurer på D, for da har den låst seg i 4 gir. Er lettest for deg å ta en diagnose
harangen Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Skrevet Mars 2, 2009 Ja går nok i nødmodus grunnet sluringen, men skjønner ikke hvorfor den slurer. Verkstedet her kom ikke inn på den med sitt diagnoseverktøy..
Glennski Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Nei, den slurer fordi den er i nødmodus. Er noe galt som gjør at den går i nødmodus. Er riktig at den skal slure i D. Når du da setter kassa i D så er den i fjerde, er derfor den slurer for å komme igang. Hvis du setter kassa i 4, så er den i tredje, hvis du setter den i 3 så er den i andre. N og R fungerer som før. Du må ha BMW-diagnoseapparat for å finne feilen. Sånn jalla diagnose som andre verksteder har finner ingen feil ved nødmodus
harangen Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Ok, takk for hjelpen. Synd nærmeste sånt er.... laangt unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå