316 Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Får ikke tak i eieren av gamle bilen min. Jeg sto som eier på den 1.1 og er dermed ansvarlig for årsavgift. Det samme er han for bilen som jeg byttet til meg. Frykter at jeg må betale begge årsavgiftene. What to do? Ringte tollvesenet nå, de sier selvfølgelig at jeg må prøve å få tak i typen, men ser ikke ut til å være så fryktelig lett. Edit: Fikk tak i han nå, etter å ha ringt både kone, barn og gud vet hva. Han hadde solgt bilen videre via Økern Bilauksjon... Såååå... Ringte til Økern Bilauksjon, og de påstår at de har betalt årsavgift på bilen, noe tollvesenet avkrefter. Mulig det tar litt tid for tollvesenet å registrere betaling? I tillegg hadde han selvfølgelig ikke fått årsavgifta på bilen jeg byttet til meg. Øøøh? Uansett mente han at jeg hadde gjort en veldig god deal da jeg byttet bil med han, han hadde visst tapt penger. Kan jo ikke drite i å betale årsavgift på BMW'en, er jo jeg som står som eier på den nå og da vil jo jeg få et problem hvis jeg kjører rundt i en bil uten gyldige oblater!?
StianA Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 du kan jo droppe og betale den bilen du bytta mot den nye da, så vil jo han få en regning i mai. og betaler ikke han den da vil jo han få problemer.
Ingebrigtsen Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Hvis den bilen er solgt igjennom økern bilauksjon så blir nok årsavgifta betalt.. Det pleier ikke å være mye rot ang det
Bisazza Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Du trenger jo ikke å betale den årsavgifta på den bilen du har solgt, bare den bilen du har i dag. så får de som har den gamle regning på den de har kjøpt
316 Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Tollvesenet sa at jeg står ansvarlig ettersom jeg sto som eier 1.1 skjønner du.. Men går vel sikkert bra..
Bisazza Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 ansvarlig for at en annen mans bil ikke får oblater?d bør ikke være ditt problem
Ballder Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Mange som ikke helt har skjønt dette med årsavgiften ennå skjønner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå