Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

8)

En vän till mig ägde bilen i många år och sedan köpte hans granne (naboe?) den och körde i ett halvår sen sålde han den till mig! Säljer den aldrig :wink:

Köper på mig motordelar för att bygga en identisk motor med bättre delar. Har två TURBO-toppar från 745i (Alpina använde sådana toppar). De senare gjutningarna hade bättre vattenflöde och saknade TURBO-relieffen.

Just nu så laddar jag 1.1 bar och turbon är från B7S. Effekten ligger på ca 370-380hk och vridet är 550+Nm ca.

Min 02:a igen.

BMW02-2.jpg

Får skaffa fram lite fler bilder av B7:an när jag är i Sverige igen (i helgen).

:wink:

Skrevet
grom bil, er det du som har tråden på gatebil forumet?

Det er han!

Utrolig grym bil du har der ja! :D

Så du hänger här med ;)

Jag funderar på att dra till Gatebil. Det var någon fotograf för Autofil Bilsport(??) som eventuellt ville göra ett reportage om 02:an. Vet inte om jag hinner klart men turbomotorn är ihopsatt till helgen och jag slänger dit ett vanligt insprutarinsug så länge :roll: Kanske.. kanske jag hinner! =)

Skrevet

er ofte på gatebil forumet, er ingen aktiv bruker. men siter og ser på mange av de gromme bilene.

men man må hit for å finne dom aller råeste bilene;)

har sett på bila dinne mange ganger på forumet. og vil si jeg liker dem:)

Skrevet

Morro att höra! Lovar att besöka lite träffar i Norge. Det har varit mest studier och familj under många år men jag har byggt lite då och då. Nu kommer 02:an snart att rulla av egen kraft iaf! :P ... och det var ta mej fan på tiden :evil::D

Finns det några B7 Turbosar i Norge?

Skrevet

Er ikke mange av dem i Norge dessverre, men om jeg noen gang får penger til overs blir det en til :)

E28 B7 Turbo er i mine øyne det råeste med BMW-logo noensinne laget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...