Gå til innhold

Alpina B7 Turbo -84. #63 Till salu!

erneland
 Share

Anbefalte innlegg

8)

En vän till mig ägde bilen i många år och sedan köpte hans granne (naboe?) den och körde i ett halvår sen sålde han den till mig! Säljer den aldrig :wink:

Köper på mig motordelar för att bygga en identisk motor med bättre delar. Har två TURBO-toppar från 745i (Alpina använde sådana toppar). De senare gjutningarna hade bättre vattenflöde och saknade TURBO-relieffen.

Just nu så laddar jag 1.1 bar och turbon är från B7S. Effekten ligger på ca 370-380hk och vridet är 550+Nm ca.

Min 02:a igen.

BMW02-2.jpg

Får skaffa fram lite fler bilder av B7:an när jag är i Sverige igen (i helgen).

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grom bil, er det du som har tråden på gatebil forumet?

Det er han!

Utrolig grym bil du har der ja! :D

Så du hänger här med ;)

Jag funderar på att dra till Gatebil. Det var någon fotograf för Autofil Bilsport(??) som eventuellt ville göra ett reportage om 02:an. Vet inte om jag hinner klart men turbomotorn är ihopsatt till helgen och jag slänger dit ett vanligt insprutarinsug så länge :roll: Kanske.. kanske jag hinner! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ofte på gatebil forumet, er ingen aktiv bruker. men siter og ser på mange av de gromme bilene.

men man må hit for å finne dom aller råeste bilene;)

har sett på bila dinne mange ganger på forumet. og vil si jeg liker dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro att höra! Lovar att besöka lite träffar i Norge. Det har varit mest studier och familj under många år men jag har byggt lite då och då. Nu kommer 02:an snart att rulla av egen kraft iaf! :P ... och det var ta mej fan på tiden :evil::D

Finns det några B7 Turbosar i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...