Jay-O Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Hei, Lurte på om dere hadde noen tips rundt det å montere induksjonskittet til K&N på en N47 2.0l Td E90 motor? Noen problemer som er kjent? Hvordan kan evt. LMM skades ved bytte til slikt filter? Alle råd / tips / vink / erfaringer og monterings instruksjoner mottas med takk!
Tommy Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Jeg har hatt et slikt K&N filter i min 118d i 1 1/2 år nå, uten problemer, men det var en &¤%#%& jobb å montere det, jeg brukte nesten 2 timer, før jeg klarte å lirke det på plass.
bcrazy Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 har aldri kjørt med k&n filter eller andre filtere av slik type selv, da jeg mener at et papir filter renser best, pluss at på de aller aller fleste biler er ikke filteret den store hindringen, og bytte til et åpent filter vil ikke gi noe særlig effektøkning. Du må i det minste lage et varmeskjold om du skal ha et slikt filter.
Olelink Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 har aldri kjørt med k&n filter eller andre filtere av slik type selv, da jeg mener at et papir filter renser best, pluss at på de aller aller fleste biler er ikke filteret den store hindringen, og bytte til et åpent filter vil ikke gi noe særlig effektøkning. Du må i det minste lage et varmeskjold om du skal ha et slikt filter. Enig med deg der ja, syns også at papir filter filtrerer bedre. Om jeg skulle hatt konfilter måtte det bli ett oljesmurt ett (som K&N), er man nøye med ettersynet av de filtrerer de bedre enn tørre konfiltre iallefall. Du kan jo gå for 57i Gen II da, det kittet har jo varmeskjold
Lars89 Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Ville ikke prøvd få mer lyd i en diesel men... (for det er det eneste det gjør) Men gå for et kit med varmekjold så mister du ihvertfall ikke effekt
Jay-O Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Skrevet Mars 4, 2009 Holder på å støpe et varmeskjold i karbonfiber og aluminium selv, ville ha noe mer custom enn butikk kjøpt... Dessuten var det vanskelig å finne et som passer i min bil...
Tore Diesel Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Ville ikke prøvd få mer lyd i en diesel men... (for det er det eneste det gjør) Der er jeg helt enig med deg, dersom det gjelder en 4 sylindret diesel! Men gjelder det en 6 sylindret diesel, så er jeg helt uenig med deg!
Jay-O Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Monterte det i dag - fy for en herlig sugelyd! Var ikke stress i det hele tatt, ikke på 3`ern, så på monteringsanvisningen at det var mer stress med tanke på boring av hull o.l. til 1`ern... Tok meg en drøy time (med kaffe)
Jay-O Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Noen som vet noen faremomenter på selve motoren ved montering av konfilter? Vet at du kan få problemer med LMM`en, men hvis jeg er nøye med vedlikeholdet på filteret og vasking av LMM (diskutert i en annen tråd her nylig), så tror jeg ikke det er noe farlig... Det jeg særlig hadde i tankene er om det kan komme skade på turbo, eller om for mye fuktighet fra lufta kan bli sugt inn eller noe annet drit som havarerer noe på motoren min?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå