Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det litt jobb med drivverket:

Ny hardyskive, mellomakseloppheng også byttet jeg simringen på girkassa helt bakerst der hardyskiva står (den lakk ganske mye, var ikke mye olje igjen på kassa.)

Gikk på en liten smell da, tenkte jeg hadde en god ide for å få mellomakselopphenget til å tåle litt mer juling. La en fuge med rutelim på begge sider, og dro det nedi med fingeren. Det viste seg at dette ble altfor stivt til å ta opp virbrasjoner, så fra ca. 80km/t begynner det å riste i hele bilen. Det var jo noe dritt, må bare pent nødt til å ta det ned igjen og skjære vekk litt av det limet.

kfk8sz2ta6z8rep4gjnf.jpg

bq13c2ua1a9q9hvgw560.jpg

p79y0rh03mmt7rb9mokj.jpg

Byttet denne simringen

hmds47qhgcjwhedf7loc.jpg

Ny simring og hardyskive

o5mxdynifdttekf5rt9s.jpg

Gammel hardy:

3suys94q6cj2ufqnfdjo.jpg

Skrevet

Får du brukt bilen innimellom alle uhella? Du må være ulykkesfugl nummer en her inne! Blir nok sweet med mtech :)

Skrevet

Han må bare bli flinkere til å kjøre slalom! :D

Må til enhver tid tenke at alle andre er idioter og kjøre utifra det..

Det er noe som kan berge en uheldig stakkar ut av mang en uheldig situasjon. :wink:

Skrevet

Hehehe, jada har da fått brukt bilen :P Kræsja i en fyr som brant ut av en gate. Han så at jeg ikke klarte å stoppe, kom skliende på stive hjul oppå isen, men allikevel fortsatte han å kjøre ut :@ MEN, han kom jo fra min høyre, så jeg får vel ikke en dritt igjen for det...

Moepower: Broren min jobber i kommunen med å kjøre ut hjelpemidler til syke og eldre, så hadde han den stående på jobb. Siden vi ikke hadde elefantkran når vi skulle dra ut motoren tenkte vi å prøve personløftern xD Det gikk såvidt, den var ikke helt beregna for å løfte en tung motor kan du si :P

Men ja, nå begynner det å skje ting her. Bilen skal bli strøken snart, gleder meg veldig til å få den helt i stand og få på m-tech'en ;D Satte på sommerhjula idag og, fytti for en forbedring! :D

Skrevet

Noen bilder fra hjulomlegging idag: (har også fått svarte blinklys foran og på sidene =)

Deilig å få av colakorkene ja! ;D

8rk9gb93930qsu7z1r4q.jpg

Øøøøh :P

xttnn2t9gtghmxluswg1.jpg

Vaske litt =)

6ro1hr0c59s25qdr7c3h.jpg

xpsxpbnw582jj9dcbywr.jpg

5tiwtzx2g3fswsxhdnwj.jpg

hatleyx8xy42nlrn5hjz.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Har vært i Oslo og henta en Getrag 260 kasse girkasse idag, da synkroniseringa til 2. giret på 240 kassa mi har blitt ufin :P Så nå må jeg få fingern ut og få bygd om den motoren snart...

Skrevet

Må huske på å bytte mellomaksling også da ;) Har stortroa på at bilen din kan bli enda mer snadder etterhvert! Fin farge :)

Skrevet

Om du har 240 kasse og skal montere 260 kasse må du bytte har jeg hørt, den er kortere den til 325i eller noe... Var iallefall det jeg fikk høre når jeg skulle skifte kasse i min bil ;)

Skrevet
Nei, den er for lang. G260-kassen er lengre enn 240, ergo kortere mellomaksling.

Var jo det jeg skreiv, at den til 325i er kortere, altså den til 260 kassen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...