|Andreas| Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Vurderer å få felgene lenger ut ved å sette på spacere. Er det noe man bør passe på. Kan spaceren "skade" noe osv?
Mr E30 Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 har du for tykke spacere vil det kunne spise hjullager.
|Andreas| Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Skrevet Mars 6, 2009 Hvor tykk snakker vi da? Tenkte på 1" bak og 1/2" foran. Felgene er 8" breie fra før. Vil ikke inpresset bli fucka?
BreitBau Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Innpresset synker med antall mm spacer du har.. Uansett, jeg har nå kjørt 7000 km med Et 0 bak og hjullagrene høres fine ut enda.. Hjullager er uansett ikke noe stress å bytte med det riktige verktøyene da..
Gisse86 Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 når vi først er inne på temaet angående innpress og spacere. Jeg har problemer med min e-36 når det gjelder at dekket forran tar inni innerskjermen når jeg har fullt ratt utslag. jeg har 214-45-17 forran med spacer husker ikke inpresset på felgen og hvor tykk spaceren er men har hvertfall tsw hockenheim felg. noen som kan gi meg tips???
BreitBau Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Det eneste du kan gjøre er å bruke tykkere spacer, men dette forutsetter at du har mer å gå på utover .. Ellers er det smalere dekk (slik at du får dekkstrekk), eller andre hjul som må til..
BreitBau Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Jaha. Hvor mange mm er spacerene din? Jeg har felg med 0 i innpress.. Det tilsvarer spacere på 42mm PER side... (Originalt innpress er 42)
BreitBau Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 2" = 25,4mm x 2 = 50.8mm så ikke helt... Det tilsvarer heller 80mm spacer Per aksel ville jeg sagt, eller 40mm per side.. Som oftest selges spacere i "pro/per aksling".. Det jeg prøver å komme frem til er at det nok er en ekstrabelastning for hjullager, men at 10,20 og 25 mm spacere nok ikke er noe sak sånn ellers.. Nå skal det også legges til at jeg byttet alt på bakstillinga mi i fjor, slik at det skulle være nytt og tåle litt ekstra..
Gisse86 Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 ingen som veit åssen innpress den felgen jeg har er?? som sagt tsw hockenheim 8,5" eller8" bred??
BreitBau Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Hva rolle spiller det? Dersom det tar inni er det ikke godkjent uansett.. Og det som er viktig for deg er jo evt. å få hjulet lengre ut.. Det er jo ikke bare ETT standard innpress til en felg, den kan jo være produsert i MANGE forskjellige utgaver.. Det letteste er om du tar av en felg og leter etter dimmen på baksiden!
Gisse86 Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 ja jeg skjønner forsåvidt det, men bare lurte på om det var noen som hadde samme felgen og som brukte spacer liksom. men jeg har ikke noe å gå på når det gjelder utover, da vil den ta borti skjermen, så burde vel muligens se meg om etter noen nye felger, er litt lei de jeg har nå...noen tips??
Superbeetle Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 Hva rolle spiller det? Dersom det tar inni er det ikke godkjent uansett.. Kan ta borti innerskjermen med org dekk/felg også... (7*15 185/65-15) Min tar borti, og er godkjent Uansett, for å hindre dette så er det flere løsninger, og en spacer er ikke en av dem. - Eksentriske bærearmsforinger som endrer castervinkelen. - Topplagre med camberjustering, da den endrer seg litt i grenseland ved senking av E36. - Hjulstilling. ( Etter jeg justerte spissingen på min tok den ikke borti. Da med 7.5*17 Et41 235/40-17)
Gisse86 Skrevet Mars 7, 2009 Skrevet Mars 7, 2009 ja stemmer, ja nei på min bil så er det godkjent med 215-45-17 foran og 235-40-17 bak hvis jeg ikke tar feil. står hvertfal i dørstolpen. veit ikke om det gjelder de fleste coupe modeller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå