Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg har spurt om dette før, men er det noen forskjell på akslene??

Har fått forskjellige svar, noen mener de er like og andre sier at 325 stikkakslene er de sterkeste??

Skrevet

Er forskjell. B20 er litt lenger, fordi diff huset på B20 er smalere. Men går fint på en stor type diff. Desverre måtte jeg bruke en aksel i går, da min havarerte. (ytre drivknute. Belgen røk og akselen dro seg ut av knute) klakk klakk.

Så har kun venstre side liggende nå. Er vel mindre aktuelt da.

Skrevet

ehrnst; utdyp det. Tenker da på hva som er sterkere. Logikken er tilstede, større motor, sterkere knuter. Men jeg lurer da på hva som er fysisk forskjell. Da det er nytt for meg. Ny informasjon er bare fint. ; )

Skrevet

de er større:) legg de evnt ve siden av hverandre så ser du det fort

skal være samme på m3, 325 og noen 323 (store diffen)

Alt annet har de mindre akslingene, er litt usikker på touring bare

Skrevet

ehrnst; har aldri lagt dette ved siden av hverandre. Men infoen var kjekk.

Aksel type følger differensial alternativ for bil. 325, store aksler. 323 finnes ikke i Touring. Ikke M3 heller. 320 f.eks har små akslinger.

Lengden er og forskjellig, som nevnt tidligere.

Skrevet
  Fliid skrev:
Er forskjell. B20 er litt lenger, fordi diff huset på B20 er smalere. Men går fint på en stor type diff. Desverre måtte jeg bruke en aksel i går, da min havarerte. (ytre drivknute. Belgen røk og akselen dro seg ut av knute) klakk klakk.

Så har kun venstre side liggende nå. Er vel mindre aktuelt da.

Såpass ja;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...