Gå til innhold

Hvilke felger på e36 cab?  

28 stemmer

1. 1. Hvilke felger på e36 cab?

• Vertini Riviera
      16
    • Dotz Mugello
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal til innkjøp av nye sommerfelger til min e36 cab.

Valget står mellom Vertini Riviera og Dotz Mugello.

Noen som vet hvor mye kant det er på disse? Har desverre ikke sett noen av de "live" og det er litt vanskelig å bedømme etter bildene jeg har funnet.

Går det bra med 19" på en e36 cab, eller blir det for mye?

Hva slags profil på dekkene burde jeg eventult ha på 19"?

Hadde 225/40/18 på min forrige e36. Og da synes det ble litt for my gummi på kanten.

Takker for alle svar :D

Dotz Mugello:

wborhzw78svoao1ga6hi.jpg

a655xzzygjnlhy0nq725.jpg

Vertini Riviera:

uxyzpm9wftf33zgn72vq.jpg

o99j90l8kwfwxr3yl1fj.jpg

Skrevet

Superbeetle har helt rett her.. Der varierer jo hvilket innpress du tar ;)

6cm er forresten helt greit.. Husker at det kom frem her inne at de fleste syntes alt over 8 cm var brutalt, så 6 cm er helt greit..

Skrevet
Kommer jo an på innpresset det da!

På en E36 som ikke er gjort noe med skjermene annet enn evt valsing så skal det litt til å få skikkelig kant med 19"

hmm... vet ikke helt om jeg skjønte den:p er helt nOOb når det gjelder felger. Er heller ikke sikker på va innpress er?

Er ikke kanten like stor på den samme felgen uansett hvilket inpress man har?:S

Noen som kan linke til en side hvor hvor disse "felg ordene" står beskrevet?:P hehe

Skrevet

er en i teknisk faktisk...

Altså får å beskrive hva det har å si for kanten, så er det slik at dess mindre innpress, dess mer kant blir det, OM da ikke produsenten av felgene er kjipe og sveiser på ekstra gods bakpå anleggsflaten, i stedet for å flytte senteret..

Når det er mindre innpress flyttes senteret på felgen innover i felgen.. Så hvis du har en felg med innpress på 0 mm, vil denne felgen ha 42 mm mer kant enn en original felg som har innpress 42...

You see?

Skrevet
er en i teknisk faktisk...

Altså får å beskrive hva det har å si for kanten, så er det slik at dess mindre innpress, dess mer kant blir det, OM da ikke produsenten av felgene er kjipe og sveiser på ekstra gods bakpå anleggsflaten, i stedet for å flytte senteret..

Når det er mindre innpress flyttes senteret på felgen innover i felgen.. Så hvis du har en felg med innpress på 0 mm, vil denne felgen ha 42 mm mer kant enn en original felg som har innpress 42...

You see?

jippii.. en forklaring jeg skjønte:p

da tar jeg et spm til: hva slags innpress bør jeg da gå for? bilen er senket 40mm. og det er ikke valset hjulbuer eller noe slikt.

Skrevet

Det igjen spørs hva originalt innpress du har. En e36 har feks ET42.. Det er ikke lov å endre innpress med mer enn +-7,5 på hver side uten at man har papirer på det..

;)

Skrevet
ok. så hvis jeg tar ET34 vil det da være fare for at hjulene tar opp i hjulbuene?

Her spørs det jo litt på bredde på felgen osv ;) Og hvis du har et34 har du ulovlige felger.. Et35 er da bedre.. Men spørs jo igjen hva felgen fins i.. ;)

Skrevet
ok. så hvis jeg tar ET34 vil det da være fare for at hjulene tar opp i hjulbuene?

Her spørs det jo litt på bredde på felgen osv ;) Og hvis du har et34 har du ulovlige felger.. Et35 er da bedre.. Men spørs jo igjen hva felgen fins i.. ;)

Jeg ser at disse Vertini felgene leveres med innpress ET15 til ET47.

Hva tror dere blir penest av 18" og 19" da?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...