x25Touring Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Kom akkurat hjem fra Sverige i natt med en Daytonaviolett M3. Bilder kommer etter hvert. Kjøpte bilen med en kjent feil + at det dukket opp en feil på vei hjem. Den kjente feilen er instrumentpanelet. Alt av visere er døde, men alle lamper virker. Den andre feilen, og den mest irriterende er at den begynte å fuske. Fuskinga er ikke noe særlig merkbar under normal kjøring, men værst på tomgang. Da putrer og hoster den. virker som at den bare går på 5. Har jo et lite håp om at det hjelper med et nytt sett med plugger, da bilen har stått mer eller mindere i et år nesten. Tar gjerne i mot tips og råd her.
x25Touring Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Da er nye plugger bestillt, og kommer i morra tirsdag. Gidder ikke prøve på noe annet før de er bytta. Er vel det greieste med tanke på videre feilsøking. Vet fortsatt ikke helt hvor jeg skal begynne med instrumentene da?
GiljeN Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 kan jo være så lite som en liten lekasje i insugs belg eller lignene og stor ofte og hoster på tomgang da start å spray litt rundt i motor rommet med startgass GiljeN
Trond.S Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Gasspeldsensoren har visstnok også lagd mye krøll for mange på disse motorene. Den skal også byttes på Inspeksjon2. Det er også verdt et forsøk om du ikke får noen bedring av nye plugger og å sjekke etter falskluft Gratulerer med artig bil forresten! Hilsen Trond
x25Touring Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Takk for det:) Jo, er jo mulig det er noen av disse, men tenker det er greit å ha pluggene i orden først. Kommer det frem feil på disse delene ved en diagnosesjekk hos BMW?
Spiff Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 artig bil, og fin farge mangler bare noe bilder nå da håper du finnner ut hva feilen er da
Thomaz Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Sliter med instrumentene selv.. Bare at mine kommer og går..
x25Touring Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 artig bil, og fin farge mangler bare noe bilder nå da håper du finnner ut hva feilen er da Skal prøve å få tatt noen bilder i løpet av uka. Må bare se om jeg kan få vaska den litt først.
x25Touring Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Sliter med instrumentene selv.. Bare at mine kommer og går.. Forsvinner km. stand og trippteller på din når de slutter å funke?
Thomaz Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Bare turteller og speedo som henger seg noen ganger.. Ellers så er alt det andre greit..
x25Touring Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Bare turteller og speedo som henger seg noen ganger.. Ellers så er alt det andre greit.. På min så er det ikke noe liv i noen av nålene eller km. teller. Men alle lamper og lys virker.
x25Touring Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Da har jeg latt bilen stå uten strøm i ca 1 time. Etter det så sviver den rent igjen. Men nå er det en rasle/skrapelyd i fremkant av motoren. Lyden starter opp ganske høyt, og avtar en del etter hvert.
Wendel Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Rasle lyden kan vel være et stykk sliten Vanos enhet?
x25Touring Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Er jo litt redd for det......... Men lurte litt på om det kunne være kjedestrammer til registerkjedet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå