Gå til innhold

Motorbremsebenk prosjekt


Anbefalte innlegg

ka er specen på den m20'en? org kam? den lada ennå seinere enn min den ser det ut for. eg og kjører med ånding i fri luft og det gikk bra selv etter noen timer i benk.

du har jo stigende effekt heilt til sperra :wink: det har ikkje eg, trudde først det var pga kammen, men så viste det seg at ladetrykkskurva falt etter 5000rpm, så eg har 40 hk mindre på fullt turtall enn på 5000 rpm. får se om eg får kobla til ladetrykkstyringen fra e6x å se om det blir bedre då.

bra dåkke har gang på benken!

m20n er heilt orginal foruten dreide/freste stempel.

Er en ganske stor kinaputt på denne også ;). Men funka veldig fint den, kunne jo ha lada noe tidligere selvsagt.. Kunne sikkert fått den til å lade litt tidligere med å justert bedre i det området men er artigere å få mer effekt.

Blei kjørt ganske hard tenning på slutten på denne her, pinte den til det ble antydning til bank å så litt ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei. på 3800rpm har eg nøyaktig 0.5 i trykk og du har o.49 så me har nok ganske like eksos hus :lol: måtte se litt på kurvene her nå. fikk aldri bank i min, syns håland sa at han gav seg på tenning når effekten stoppet, kunne liksom dra opp på tenning i massevis helt unødvendig for det ble ikke effekt ut av det likevel.

siden din øker effekt hele veien til sperra bør det vertfall ligge noe effekt igjen hos meg siden eg har 308 på 5000rpm på 1.1bar og dalende kurve etter det

min er jo også "orginal" effekt messig, bare dekomp med smidde stempler. yter bra m20 til å være orginale syns eg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. på 3800rpm har eg nøyaktig 0.5 i trykk og du har o.49 så me har nok ganske like eksos hus :lol: måtte se litt på kurvene her nå. fikk aldri bank i min, syns håland sa at han gav seg på tenning når effekten stoppet, kunne liksom dra opp på tenning i massevis helt unødvendig for det ble ikke effekt ut av det likevel.

siden din øker effekt hele veien til sperra bør det vertfall ligge noe effekt igjen hos meg siden eg har 308 på 5000rpm på 1.1bar og dalende kurve etter det

min er jo også "orginal" effekt messig, bare dekomp med smidde stempler. yter bra m20 til å være orginale syns eg :wink:

Håland har rett i at effekt begynner å dale før bankinga begynner. Var litt for å teste lytteutstyr det også ble gjort 8) .

Hvilket trykk daler din til på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. på 3800rpm har eg nøyaktig 0.5 i trykk og du har o.49 så me har nok ganske like eksos hus :lol: måtte se litt på kurvene her nå. fikk aldri bank i min, syns håland sa at han gav seg på tenning når effekten stoppet, kunne liksom dra opp på tenning i massevis helt unødvendig for det ble ikke effekt ut av det likevel.

siden din øker effekt hele veien til sperra bør det vertfall ligge noe effekt igjen hos meg siden eg har 308 på 5000rpm på 1.1bar og dalende kurve etter det

min er jo også "orginal" effekt messig, bare dekomp med smidde stempler. yter bra m20 til å være orginale syns eg :wink:

Håland har rett i at effekt begynner å dale før bankinga begynner. Var litt for å teste lytteutstyr det også ble gjort 8) .

Hvilket trykk daler din til på slutten?

ok. ser den! den detter fra 1.1 og ned til 1 på 5600rpm så stiger den litt igjen, opp mot 1.1 :roll: har egentlig ikkje tenkt så mye på det før nå, men nå blei det irriterende, mulig det blir bedre med ladetrykksventilen på sprutet, den reagerer vel fortere? har 0.7 bar fjør i WG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har en ny motor blitt piska :).

Merce 2.5 16v motor denne gangen med diverse snacks:

Je-stempel

H-profil råder

olje underspyling

Proturbo grenrør

Turbonetics T61 turbo

Vipec V44

+div

Først en liten film snutt:

3 dårlige bilder: (jeg har ingen fremtid som fotograf ;))

02po9ghfprq31fg0tzt9.jpg

b0dq67v336yo7zkvotqq.jpg

rularcmn4niedv6tlepm.jpg

Til slutt litt tall:

sr3wtmm01quyfxzo5wsd.jpg

xrearumdl79bs4fmvq6z.jpg

Reelt ladetrykk var 1,65bar, sensorene på benken går ikke lenger enn 1,5bar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja no skal det bli morro og få komt seg heim og få skrud litt, og få prøvd det litt på veien. Mange takk for hjelpen Eivind. Og at du måtte slite deg igjenom dette aleine.:) mens eg var her på feriesentere og beit negler mens du har dreve på. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

xrearumdl79bs4fmvq6z.jpg

Hva slags størrelse er det på eksoshuset her? Må være ekstrem størrelse, jeg syntes trykket kom veldig seint her?

Er A/R 89. Veit ikke hvilken trim den har men antar det er P. Men noe av grunnen til den er så treig på det papiret er at det var veldig raske pull som ble gjort. Men den er treig uansett, har 1kilo på noe over 4000 til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Stilig motorbenk du har her ja. Holder du til i Jondal (som i følge gulesider er på vestlandet) eller Jondalen (som ligger på østlandet) ?

Gidder du å sende meg pris på de forskjellige Vipec'ene du selger? Til bruk på S14B23 m/ carbonboks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig motorbenk du har her ja. Holder du til i Jondal (som i følge gulesider er på vestlandet) eller Jondalen (som ligger på østlandet) ?

Gidder du å sende meg pris på de forskjellige Vipec'ene du selger? Til bruk på S14B23 m/ carbonboks :D

vestlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig motorbenk du har her ja. Holder du til i Jondal (som i følge gulesider er på vestlandet) eller Jondalen (som ligger på østlandet) ?

Gidder du å sende meg pris på de forskjellige Vipec'ene du selger? Til bruk på S14B23 m/ carbonboks :D

Står i profil informasjonen hvor han er i fra... Sør på Karmøyno..det blir Skudesnes tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig motorbenk du har her ja. Holder du til i Jondal (som i følge gulesider er på vestlandet) eller Jondalen (som ligger på østlandet) ?

Gidder du å sende meg pris på de forskjellige Vipec'ene du selger? Til bruk på S14B23 m/ carbonboks :D

Står i profil informasjonen hvor han er i fra... Sør på Karmøyno..det blir Skudesnes tipper jeg.

stemmer men benken står ikke der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig motorbenk du har her ja. Holder du til i Jondal (som i følge gulesider er på vestlandet) eller Jondalen (som ligger på østlandet) ?

Gidder du å sende meg pris på de forskjellige Vipec'ene du selger? Til bruk på S14B23 m/ carbonboks :D

Er på vestlandet ja , og benken står i Jondal mens jeg bor på Karmøy.

Sender deg en PM med priser.

Skal faktisk til å benke brodern sin s14b23 med karbonboks etc snart med Vipec også.

Har lagd til PnP nett for s14 motoren men har ikke fått det i bilen hans ennå, om det virker slik som planlagt tar det ikke mange minuttene å montere sprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...