jolly Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Kjører en fast rute hver dag til og fra jobb , og det er ca 4 mil hver vei. Flotte veier med 70 og 80 sone. Men så til greia...Ligger stadig biler i 70 i 80 sona fordi de ikke får med seg at det er 80. Da kjører jeg forbi... Hvorfor tror alle at jeg da vil kjøre om kapp ??? Jeg vil bare HJEM og jeg vil ligge i fartsgrensa ! Kanskje jeg skulle kjøpt meg en gammel haug av en Mazdarati og brukt på jobb. Hadde jeg fått være i fred da ? Dette skjer nesten hver dag enten jeg har tidligvakt eller seinvakt. Det er sinnsykt irriterende. Jeg vil bare HJEM fra jobb. Jeg VIL IKKE KJØRE OM KAPP.....men avogtil så blir jeg så forbanna at jeg kjører fra disse idiotene , og det er jo ikke så bra det er sinte folk i trafikken..
Lars Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Kjører du 520? Neida, men hvordan "kjører di om kapp" med deg da?.. Gir på når du vil forbi?..
jolly Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 Jeg kjører både 520 - 523 av e39 og en 520 e34. Spiller ingen rolle hvilken bil jeg bruker. Jeg kommer fort nok forbi , så det er ikke problemet. Men så er de helt oppe i "rumpa" når de har fått tatt rennafart også skal de ligge der da og vise at her må du ikke prøve deg. Veien er fin og jeg har en forholdsvis frisk 523 så det er ikke noe problem å forsvinne , men jeg synes det er for dumt. Har du Bmw , så får du ikke kjøre forbi virker det som...
BreitBau Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Sånt merker ikke jeg.. I såfall legger jeg meg så langt ut mot snøkanten at all snødriten og saltslafset virkelig spruter opp på ruta dems.. Når de er tomme for spylervæske blir de automatisk borte..
Hyggmaister Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Bremse hardt for pusen som spaserer ut i veien pleier også å virke Er for øvrig litt typisk "sivilpurk-taktikk" dette, så når dette skjer med meg (avogtil faktisk..:/) er jeg (enda mer enn til vanlig) ekstremt forsiktig med å bryte fartsgrensa, med mindre jeg skulle være bombesikker på at 85' VW Rabbiten jeg kjørte forbi var i politiets eie
dutten Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 haha det gjorde onkel en gang jeg satt på med han i vogntog og bare at det var med henger bremsen så det ble 4 stive på hengern uten bremse lys ^^ karn i merca ble lite blid da fronten hans satt fast i hengern etterpå.. vi hadde da bare bremsa for rådyret vi^^ og bremselysa de rakk han ikke og se uansett så vi slapp unna med det
Stephan.s Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Bare til advarsel, så å bremse hardt er ikke alltid beste taktikk. Hvis kjøttkaka i bilen bak ikke følger med og ikke rekker å bremse, blir det i forsikringsaken ord mot ord. Men tåkelysene bak kan funke i slike tilfeller. Men, har jeg faktisk aldri opplevd dette selv når jeg kjører forbi noen.
Odd-M Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Merker ofte at eldre karer i vanlige biler gasser ekstra på når jeg ligger på siden av dem i lyskryss, akkurat som om de vil bevise at min BMW ikke er noe bedre enn deres trauste familieracer. Greit med litt ekstra power da bare for å vise at jeg faktisk har det lille ekstra.. hehehe
JonasD Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Mye ungdommer med volvo 240 som ypper mot Porschen til fattern, borte i speilet på et knips!
EirikL Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Er tilhenger av taktikken Breitbau bruker. Er jævli irriterende når folk legger seg helt opp i rævva på en...
dutten Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Bare til advarsel, så å bremse hardt er ikke alltid beste taktikk. Hvis kjøttkaka i bilen bak ikke følger med og ikke rekker å bremse, blir det i forsikringsaken ord mot ord. Men tåkelysene bak kan funke i slike tilfeller. Men, har jeg faktisk aldri opplevd dette selv når jeg kjører forbi noen. i slike saker taper som regel bilen bak da hanalltid skal holde slik avstand at han rekker og bremse vis bilen foran bråbremser for og unngå kolisjon eller fare for det...
Hyggmaister Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Nåja Stephan. Loven er nå slik, at det er bakenkjørende som er pliktet til å kunne stoppe om den som kjører først må bråbremse. Ser du da en "pusekatt" eller "rådyr", så må du selvsagt bråbremse, og klarer ikke den bak følge med, så er det han (hans forsikringsselskap) som må ta støyten. Kan legge til at en gammel, nå avdød, lokal taxihelt vant over politiet i en slik sak, når han ble irritert over at politibilen pushet han i rumpa...Til sin forklaring sa han "så dokka ikkje piiusen?"
Odd-M Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Kjørte R-sykkel i mange år og det var ikke få ungdommer som prøvde seg i gamle vrak, enten det var på landevei eller i lyskryss. Like komisk hver gang.
hylle Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Pleier som regel ha problemer med Ford sierraer, 2litere og lavere. Stort sett kjører jeg ifra, men har dem en cosworth motor så sliter jeg kanskje litt mere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå