Jonatan Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 Hei, var borte noen uker. Da jeg kom hjem og skulle starte bilen var den død. Ikke noe strøm. Fikk Hjelpestart. Etter starten var det masse el. feil, blant annet: - Varsellampen for "Nivåregulering" lyser - Stereoanlegget med display helt dødt - Ingen varsellampe når blinklys på, heller ingen tik-tak-lyd - Ingen varsellampe når fjernlys er på - Setevarmere virker ikke - "Omluft/tunnelluft" lar seg ikke styre fra rattet - Regnsensor virker ikke - ser ut til at viskeren istedet går på vanlig intervall Kan være mer som jeg ikke har fått med meg enda. Har sjekket sikringer i hanskerom og bak i bagasjerommet ved batteriet uten å ha sett noe feil. Håper jeg ikke har "grillet" noe dyrt noe. Noen ide om hva som er galt og hva jeg kan gjøre med dette?
Bjørner Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 oi da.... Det vel en av tingene man blir advart mot når det gjeler nyere biler, start hjelp. Derfor er det laget spesielle kabler med spnningsvern. Så det kan bli ganske så dyrt ja men jeg ville først ha kobla fra polene på batterie og gitt batteriet en skikkelig lading og så tatt det der fra. Har en kollega som fikk problemer med dårlig batteri, da slutta plutselig antispinn å virke + at motortemp instrumentet sluttet å virke.
knoote Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 meget rart! jeg har no starta kjæringa sin bil med start hjelp. med gamle gode start kabler.. det var en E39 528IA 1996 mod. vi fikk ingen problemer av det! men vi hva plaga med elektrisk feil på biln med at batteriet var ødelagt. da var det mye som ikke funka helt. men husker ikke alt nå.. men det fikset seg å skifte batteri
Jonatan Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 Bateriet var helt totalt dødt når jeg kom og skulle starte. Kan godt være at det er dårlig (krysser fingrene for at det bare er dårlig batteri!?) Har lest et par andre tråder der svakt batteri kan gi mange rare utslag. Synes det høres merkelig ut med slike utslag. Men kan jo være mulig med tanke på alle de releene og små svarte boksene som er i moderne biler. Utrolig kjipt om det er noe ordentlig dyrt som er svidd og ikke bare dårlig batteri.... Passer dårlig med en feit verkstedregning nå (men det gjør det vel egentlig alltid)
wabby Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Var det starthjelp fra annen bil eller booster? Noen boostere blåser opp til 24v i det du vrir tenninga og på enkelte biler er det ikke helt heldig.
E36Cab1 Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Vil tro at det hjelper å få på et batteri som er fullada og deretter gå inn og slette feilkoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå