Gå til innhold

Ebc green stuff VS yello stuff


Farrukh M
 Share

Anbefalte innlegg

EBC Greenstuff, Redstuff og Yellowstuff er alle laget i "Low Dust" formula, altså støver de svært lite og forenkler dermed vedlikehold betydelig iforhold til OEM og andre racing legeringer!

EBC Ultimax bremseklosser

Laget i Ny legering, AF42/66 friksjons materiale. Elimenerer bremserist og leverer høy friksjon kombinert med lang levetid.

Alle brremseklossene er slisset for å unngå at de sprekker ved høy varmeutvikling:

Alle bremseklossene har skråskjærte kanter for betydelige tekniske fordeler, spesiellt på Europeiske bremsesystemer

Bremseklossenes bakplate og beleggets kanter er pulverlakkert. Dette hindrer rust og fuktighet fra å trenge inn mellom belegg og bakplate.

Unik ”Brake-In” overflate som gir umiddelbar respons. Trenger ingen innkjøring og bearbeider skivene ved å fjærne glasert overflate, sort spotter o.l. slik at skivene får ren overflate og optimal funksjon.

Greenstuff

Det har vært mange versjoner av denne fantastiske bremseklossen siden lanseringen for snart 7 år siden, men ingenting overgår den site legeringen i disse klossene, Greenstuff AF44/78 kan sies å være de fineste "performance" bremseklosser som noengang er solgt, plus at de har den fantastiske egenskap av å være nesten støvfrie!

EBC er det absolutte valg for oppgradering av bremseeffekt på standard biler eller lett trimmede gatebiler. passer også utmerket for de som kjører med henger, som campingvogn e.l og har behov for bedre stopp effekt!

Greenstuff har i tester stoppet en bil 9 meter kortere enn standard originalklosser!!

Om du noengang har behov for å panikkbremse fra høy hastighet vil du virkelig sette pris på valget av Greenstuff bremseklosser!

EBC Redstuff ceramic , sport-racing

Nyheten som overgår det meste av bremsematerialer på markedet idag.

Redstuff Ceramic er skrå skjært for å unngå bremseskrik ved lave hastighter og forbedret effektivitet i klossens levetid.

Redstuff har også EBC`s "Brake-IN" belegg på overflaten, noe som gjør at klossen raskere kjøres inn. I tillegg har alle Redstuff klossene et "gummi" belegg på bakplatene for å forebygge bremseskrik uansett temperatur og hastighet!

- Alle EBC bremseklosser er nå pulver lakkert, dvs. at de er "rustfrie" (bakplatene). Rust kan bidra til at belegg løsner fra bakplaten og skape farlige situasjoner, og det unngår du med Redstuff! - I tillegg ser de bra ut hele klossens levetid!

Yellowstuff Race

Den Nye EBC yellowstuff er produsert som før med utgangspunkt i racing, men fordelen nå er at den "biter" fra kaldt, dvs. ingen forvarming før funksjon og helt trygg til normalt bruk også, ikke bare racing. yellowstuff er også EU godkjent som gatekloss til en del biler, som: FTO, GTO, Impreza, M3, M5, Porsche, Skyline o.l -

EBC Bluestuff

Bluestuff er den EBC klossen som varer lengst, og er designet

til tyngre biler for bruk på bane.

Lang levetid og høy varmetoleranse gjør at klossen klarer 3-5

timers løp uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBC er det absolutte valg for oppgradering av bremseeffekt på standard biler eller lett trimmede gatebiler. passer også utmerket for de som kjører med henger, som campingvogn e.l og har behov for bedre stopp effekt!

Greenstuff har i tester stoppet en bil 9 meter kortere enn standard originalklosser!!

Tull og vås! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBC har jeg nå prøvd på både MB E-klasse og på BMW e36

Aldri har jeg prøvd så dårlige bremser noen gang, makan til skrikende og dårlig bremseffekt har jeg ikke vært borti.

På BMW'en som er mest aktuell her har jeg Zimmermann sport bremseskiver og Redstuff bremseklosser og det bremser som om jeg stikker foten ut å bremser med hælen.

Felgene er fulle av støv, og det hyler når jeg kjører i kø.

Når nå sesongen snart er i gang igjen tror jeg jeg kommer til å gå for Pagid eller andre kjente merker som faktisk bremser.

Zimmermann kommer også med en egen serie bremseklosser nå, og jeg er ganske sikker på at jeg vil teste disse.

Siden min e36 er en cab har den ikke blitt brukt nevneverdig på bane, og selv på normal kjøring er jeg altså dødelig skuffet over de bremseklossene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at det skriker i starten, men en annen ting er når det skriker etter 15 000km

Jeg tok det opp med Brakes Norge men har nå besluttet å kjøpe noe annet enn EBC neste gang og da er det ingen grunn til å mase.

Kan jo godt være at det er jeg som har vært uheldig også, men min erfaring er i alle fall at dette er langt dårligere bremser enn jeg er vant med fra Original og OEM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ebc redstuff klosser på min e30 touring. syntes de støvet en del. og når de var kalde synes jeg de beit litt bedre enn standard klossene, men når de ble varme, da var det bremser ut av en annen verden. de bremser vesentlig bedre enn standard klosser når de er varme. men dere som sliter med bremseskrik. har dere husket på kobberpasta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde EBC yellow stuff R og EBC turbogroove skiver på min BMW E36 M3GT. Hadde dette på i de nesten 3 årene jeg hadde bilen, å den har gått utallige runder både på Våler og rudskogen + div andre småbaner, å jeg har aldri hatt problemer med fading eller dårlige bremser. Jeg brukte på denne tiden jeg hadde bilen nesten 3 sett med Yellow stuff klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg lite positivt å si om red- og yellowstuff hva holdbarhet gjelder.

Sammen med turbo-groove skiver holdt disse tilnærmet ingenting på bane(overmotorisert e30).

Det er en grunn til at "skikkelige" bremser koster fra 7-50tusen pr. aksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Yellows`støvet mer før men etter det en har blitt rettledet ..sier dem at det var lenge siden at dem støvet mye mer enn før ,& en har ymse erfaring fra reds & yellowś . Bra er dem, men noen gode Yellowś går på mine fremover (så black-friday & en kjøper 2 sett til mine E46)

Bedre å stoppe 1meter før en står en 30cm inn i idiotens ulovlige lange hengerfeste, der bråstopper av uventet grunn & der kommer 1 vogntog imot med autovern på sidene...(1får skulda uansett&bil er ødelagd) 

Så hva velger en. Det som støver âkseptabelt (er jo opp til en vær) men dersom en vil stoppe best til det bruket en har & kjøretøy, eller ha det som er mer for dem som liker reine felgen en å stoppe med f.eks M3 eller hva som helst annet i høy hastighet..men for all del dem er jo bedre enn det meste annet der er å finne)

Etter først å ha funnet info selv om at dem ikke støvet nevnverdig mer enn beste ¨støvfrie¨ alternativ i den klassen

NB: NBlueś mener en ikke er lovlig hos forsikringselskap til bruk på vei da dem er ment å varmes opp før dem har full effekt   (men sjekk dette selv ,da slikt endres av foreskrifter og Reds-Yellos-Blues (finnes en kombi der & av dem mener en) til Greens &så endres med tiden (yelloś i dag er ikke samme belegg som for 10 år siden osv etc.) .

Har selv nå Yellowś all over etter att en ¨mistet¨ det siste settet med Redś som var igjen på ene akslingen, (fikk antagelig en stein imellom på rett/feil sted ved asfalt legging og vips der var hele ene bremse belegget borte ,så pump pump -pump på bremsa..hledigvis ikke i høyhastighet & eller etter forbikjøring men akkurat ved nedkjørsel7avkjøring av hovedvei til tunet)

-Dem støver nå faktisk mer akkurat i innkjøring..men så var det da den & av  EBC utgave som dem hadde tilgjengelig her en nå var i gokk++ ;) så en var nå heldig at dem hadde ett sett tilgjengelig -da den akkurat da var eneste kjøretøy en hadde med  fortiden så takk til PS-Yngve&co ved besøk på Eid (+stickers;)

Endret av ABS-75
Retting tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...