Gå til innhold

Noe galt med motor??

torgeirb
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en E34 1995modell med en M50B20i motor og jeg lurer på om det kan være noe galt med den.

Problemet er at jeg hører en svak tikkelyd når jeg står på høyre side av bilen og når jeg ligger under den. Den er såpass svak at jeg ikke hører den når jeg står forran og på venste side av bilen. Lyden er ikke dyser og jeg tror heller ikke at det er ventiler.

Erfaringer eller forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel ikke si at jeg er ekspert, men jeg er ikke helt analfabet heller. Skifta en del motorer o.s.v, men jeg har aldri tatt istykker en motor selv.

Jeg får det sikkert til hvis jeg begynner, har mange venner med mer peiling enn meg. Men hvis man skal bytte råder eller lignende, tar det mye tid og koster det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du "slite" for og høre en "ulyd" så kan lyden fort blir værre enn den er oppe i eget hode.

Masse lyder ute og går, og noen kan stikke seg ut uten at det er noen grunn til bekymmer egentlig.

Skulle jeg ta alle lydene som dukker opp i oppstarten på e39'n, så burde jeg ha skrudd motor nå for og si det sånn.

Kakler og gir lyder ellers også bare man lytter litt godt etter.

Sikkert ikke noe farlig dette, sånn uten og ha hørt lyden selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp hjem fra bmw verksted og de fant ut med en gang at det var vanosen som hadde tatt kvelden :( Den dype tikkelyden jeg hørte var en ventil som hadde begynt å tikke i resultat av vanos.

De skulle ha 4600kr for en ny enhet.

Jeg har bestilt ny vanos og de skulle ha ca 1500kr i verkstedpenger for å skifte den. Er den vanskelig å bytte selv slik at jeg kan spare meg de pengene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja er ikke store jobben å bytte den, men du må vite hva du gjør. må låse registeret og stille inn vanosen riktig. har du ikke peiling. så e 1500 billig penge er endel demontering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...