Hauso Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Tjena! Så til morran idag at det var en gul flekk under bilen min. Så regelrett ut som piss, men det smakte svakt av olje. Kan det være fra diffen, eller hva det heter bak, under der? Noen som har noen ideer? var på ca 40 cm i diameter. noe som tilsier at det tydeligvis lekker en god del:P Hva skal jeg evt bytte? Takker for svar
HerrFlick Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Det som bekymrer meg er at du smaker på væsker som ser ut som piss Har du merket at det lekker fra din bil da? At det ikke er fra en annen mener jeg....
jb Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Tror du ville merket vis det var bremseveske, regner med det hadde svidd litt på tunga. Men kan jo vere tynnet ut i vann :S
Hauso Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 ja, kan jo være bremseveske, men det ville jeg smakt tror jeg, for det smaker ikke som olje:p og det var sånn ca midt under bilen. altså muligens over diffen? Hehe, hadde ikke smakt på det hadde jeg ikke trodd at det var noe annet enn olje etc fra min bil. er sikker på at det ikke er fra noen andre sin bil, da min er den eneste som står der. Hvis vi går ut i fra at det er fra diffen det lekker, hva er det jeg må bytte for å stoppe lekasjen? er det noen simmereinger der? Og hvor fyller jeg på olje til diffen hen? Kan jeg fortsette å kjøre med den, uten å fikse det? hva skjer om det går tomt? Og er det mye jobb/ dyrt for delene å fikse det? Takker for svar, dere er gode som gull
Superbeetle Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Er ikke bensin da? Uvanlig med så stor lekkasje fra diffen. Går vel rundt 1-1.1liter på den, så bør ikke mangle så mye! Påfyllingen/avtappingen er i bakkant av diffen. Tappeskruen og påfyllingen har innvendig sekskant hode.
Z1 Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Tjena! Så til morran idag at det var en gul flekk under bilen min. Så regelrett ut som piss, men det smakte svakt av olje. Kan det være fra diffen, eller hva det heter bak, under der? Noen som har noen ideer? var på ca 40 cm i diameter. noe som tilsier at det tydeligvis lekker en god del:P Hva skal jeg evt bytte? Takker for svar Smakte piss
Hauso Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Tjena! Så til morran idag at det var en gul flekk under bilen min. Så regelrett ut som piss, men det smakte svakt av olje. Kan det være fra diffen, eller hva det heter bak, under der? Noen som har noen ideer? var på ca 40 cm i diameter. noe som tilsier at det tydeligvis lekker en god del:P Hva skal jeg evt bytte? Takker for svar Smakte piss Med mindre piss smaker som olje, så var det ikke piss;) men var liksom det beste jeg hadde å sammenligne med:P skal innrømme at jeg var litt nervøs når jeg smakte på det But i got lucky. eller... hadde forsåvidt vært bedre om det var piss, for da hadde det ikke vært noen lekkasje hvertfall.. haha:P
Hauso Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Er ikke bensin da?Uvanlig med så stor lekkasje fra diffen. Går vel rundt 1-1.1liter på den, så bør ikke mangle så mye! Påfyllingen/avtappingen er i bakkant av diffen. Tappeskruen og påfyllingen har innvendig sekskant hode. Rimelig sikker på at det ikke er bensin, men jeg skal ta å sjekke det opp. Hva må jeg evt kjøpe av deler om det er diffen som lekker. Skal på Eu om et par mnd, og lista over hva som må fikses blir bare lengre og lengre.. haha:D har vel ikke nubbsjangs i Eu'n xD
Simpel Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Diffolje lukter død og pine har jeg funnet ut. Vet ikke hvor like differ er rundt om, men min påfyllingsskru er i bakkant, 14mm umbrako til å åpne de. (Sånn umbrako kjøpte jeg på en Jerniabutikk til en 50lapp. Hadde ikke på Mekk eller Biltema).
Superbeetle Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Bilen lekker ikke vann da? at det er noe vann/kondens fra bagasjerommet som lekker ut..Hørtes litt merkelig ut, om diffen lekker vil du nok se det under bilen også. Den oljen skal også være rød/sort...
E28 TURBO Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Hei Hauso. Ikke vær bekymret, var jeg som drakk 3 ltr oliven olje og pissa under bilen din.. hehe og du smakte.. hehe jaja. Neida.. seriøst. Diff olja pleier bli mer brun/gråaktig etter ei stund. Og det stemmer at det er veldig skarp lukt av den! Legg papp eller plast under bilen inatt så ser du bedre hva det er. Er jo ikke bra det der. Beste tips jeg har her. Lykke til:-)
Hauso Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Hei Hauso. Ikke vær bekymret, var jeg som drakk 3 ltr oliven olje og pissa under bilen din.. hehe og du smakte.. hehe jaja.Neida.. seriøst. Diff olja pleier bli mer brun/gråaktig etter ei stund. Og det stemmer at det er veldig skarp lukt av den! Legg papp eller plast under bilen inatt så ser du bedre hva det er. Er jo ikke bra det der. Beste tips jeg har her. Lykke til:-) Faen, var det deg ja? jaja, ser ikke på det som det værste å smake på olivenoljepisset ditt, vs å drikke 2 ltr av den søpla der hehe Takker for tips! Det gjør jeg i morra kveld, skal ikke bruke bilen noe særlig alikevel. Takk for andre tips alle sammen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå