MariusW Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Hei! Nå er det dags å levere bilen inn på EU kontroll igjen! Jeg lurer i den forbindelse på hva som ansees å være toerfeil, og hva som ansees å være enerfeil. Jeg har et par ting som jeg er skeptisk til i forhold til EU kontrollen, og lurer derfor på om dere kan fortelle hva dere tror blir toer og enerfeil, og utover det har ei liste over andre ting som er toer og enerfeil? De tingene jeg har er: Ikke virkende lyktespylere Lekasje av spylerveske (Klarer faen ikke finne ut hvor det renner ut!!!) Noe slakt håndbrekk (ikke veldig, hvor går grensen?) Kast i bremseskiver men fortsatt innenfor toleranse i tjukkelse Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 trur det er 2er feil dt meste der vil eg tru, kanskje du får 1er på lyktespylern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 På håndbrekk kan forskjellen i bremsekraft mellom høyre og venste side være 50%. Så kan være lurt å stramme brekket på begge hjulene ved å skru på justerigsskruen bak skiva. Og inne i bilen. Sjekk nippel til lyktespylerne, er sikkert der slangen har hoppet av, eller i føler for væskenivå. Usikker på hva de mener om kast i skiver, men kan kansje slippe unna om det er ok belegg/tykkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 De meste med bremser er som regel 2er feil som nevt over her. Men kunne jo sjekket om du fikk fikset det selv da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 Takk for svar! Dette med lyktespyleren er interessant det du skriver. Jeg har hatt lyktespylerne av 1 gang når jeg monterte angeleyes. Kan noe ha gått galt her? Skal sies at lekasjen oppsto etter jeg gjorde dette. Hvordan går jeg fram for å sjekke det du nevner ovenfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Skivene må nok byttes, kan ha opptil 30% avvik fra side til side, med kast blir det nok mer, og ujevne bremser som dem vil legge merke til, så lenge det er under 50% avvik på håndbremsen er ikke slakt brekk en mangel, husk at om du har bare 2-3 hakk vil bremsen kansje starte og henge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Takk for svar!Dette med lyktespyleren er interessant det du skriver. Jeg har hatt lyktespylerne av 1 gang når jeg monterte angeleyes. Kan noe ha gått galt her? Skal sies at lekasjen oppsto etter jeg gjorde dette. Hvordan går jeg fram for å sjekke det du nevner ovenfor? Har hatt problemet selv med en Audi A4, der hadde jeg spylere som kom opp av fangeren når jeg aktiverte spylermotor, derav løse slanger. Om du har denne typen, kan du bare dra de opp med forsiktighet. Men du har kansje fastmonterte dyser i fangeren? Prøv å ta av deksel under fanger, og se om du kan finne slangene fra væskebeholder og frem til lyktespylerne. Å ta av frontfangeren kan kansje være en lettere måte, om du ikke får jekket opp bilen/ lånt bukk/smøregrav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Om du har sånne spylere, kan du nok prøve å vippe de ut med en plastpinne, ispinne etc. http://www.asptuning.com/images/bmw-m3-csl.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 Jegh ar slike som du nevner Kristian. Og jeg mener at jeg brukte ei tang for å få dratt de ut for å sette på "dysene" etter jeg hadde hatt lyktene åpne (måtte ta av lista som går på nedsia av lykteglasset) Må ha skjedd noe der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Ja, er helt sikkert ikke værre en det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Parkbrems skal virke på 3-10 hakk(låse). Maks kast 30 % Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå