HerrFlick Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Hei! Har et lite problem som vanlig, som jeg tar opp her inne, dere er jo så flinke Har en 520i - 98, og når jeg kjører, så slår kupevifta seg på og av hele tiden. Når den slår seg av kan den være borte i perioder på 30 sekunder, for å så komme tilbake en stund, og så streike igjen. En sjelden gang hender det at viften også fortsetter å gå til tross for at tenningen er av og nøkkelen er tatt ut. Hva er dette? Stalltips? Irriternde hvis den plutselig skal streike når jeg er på langtur. En ting til: Etter støtdemperskift foran for 3 uker siden, har bilen begynt å vibrere ganske kraftig ved nedbremsing, rattet vibrerer. Kan dette ha noe med demperskiftet å gjøre, noe med jobben de gjorde, eller er det klossene? De ble skiftet foran for under ett år siden... På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Er nok kast i bremseskivene, eller feil castervinkel, men holder en knapp på skivene. Har en kompis (e30) som har hatt samme problemet med kupevifta, slår seg av og på, av og til fortsetter den å gå etter at nøkkel er tatt ut. Vil tro det er en feil med motstanden i vifta. Er vel et kjent problem med disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 Motstanden i vifta? Hva mener du med det, og hva må man gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Aldri byttet det før, men sitter en motstand i vifta som styrer spenningen avhengig av posisjon på viftebryter. Er flere tråder om det. Skal se om jeg finner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2009 Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå