Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med sliping av frontlykteglass i plast? Evt vet om noen som gjør det i Rogaland... Tror ikke jeg tar jobben med å gjøre det selv, men er villig til å spandere litt på det for lykteglassene på min E61 er temmelig slitt.. Ikke bare at plasten er uklar, men en del steinsprut også.. Har lest om at noen sliper og at plasten blir klar igjen som ny. Går ut fra at det kanskje vannslipes..

Var en tråd på det tidligere, men finner ikke igjen...

Skrevet

Har slipt mine for hånd med autosol og gått over med bilpolish. Blir meget bra. Vil du ha det helt perverst er det bare å gå på med polermaskin og rubbing etterfulgt av polsish.

Skrevet
Meguiars har "Plast-X™ Clear Plastic Cleaner & Polish" til sånne jobber.

Ellers har vell Tommy noen tips. :D

Satt Tommy litt på saken tidligere, men han tok ikke sjansen på å gå for hardt til verks.. Men nå har han fått litt mer trening og erfaring så kanskje han kan hive seg over jobben på nytt med et eller annet perverst som får lykteglassene som nye :lol: Helt for jævlig at det ikke skal gå an å få kjøpt nye deksel, at lyktene kun leveres komplette til over 5.000,- per stykk eller hva prisen er for noe.. :roll:

Skrevet

gjorde dette senest i går på en ford van, vannslipe med p1000 og så p2000 før jeg polerte det opp, ble nesten som nytt på en van fra 80tallet.

er det mye steinsprut kan du faktisk starte med p500 på rondell så jobbe deg oppover i korninger til du slutter med p3000 før du polerer

Skrevet
gjorde dette senest i går på en ford van, vannslipe med p1000 og så p2000 før jeg polerte det opp, ble nesten som nytt på en van fra 80tallet.

er det mye steinsprut kan du faktisk starte med p500 på rondell så jobbe deg oppover i korninger til du slutter med p3000 før du polerer

var det plast?? Er vel for mye riski å gå FOR hardt til verks på plast?

Skrevet

Glassene på frontlampene på BMW er av en spesiell type plast, med et tynt lag med herdet plast utenpå. Slipes sånne lampeglass forblir de matte, og vil aldri kunne bli blanke igjen. De kan poleres forsiktig med maskin.

Baklamper og en del andre front lamper kan slipes, med svært godt resultat, men dessverre ikke BMW lampene.

Skrevet
Glassene på frontlampene på BMW er av en spesiell type plast, med et tynt lag med herdet plast utenpå. Slipes sånne lampeglass forblir de matte, og vil aldri kunne bli blanke igjen. De kan poleres forsiktig med maskin.

Baklamper og en del andre front lamper kan slipes, med svært godt resultat, men dessverre ikke BMW lampene.

Hmm...så rart at flere har fått det til da! :?

Mulig noen av dem som har fått det til har kontaktet David Copperfield, Arne Arnardo eller Finn Jon? :wink:

Skrevet

Glassene på BMW er ikke mer spes. en andre det tynne laget er bare UV protekt.

Det er ikke noe vanskelig og få lyktene bra i gjenn. Men hvis det skal vare mere en 6-8 uker må man legge på en ny UV aplikator. Dette her gjør det blankt "Meguiars har "Plast-X™ Clear Plastic Cleaner & Polish" men polish produkter varer ikke mange ukene før UV filteret er borte. Brukte selv dette produktet for 2-3 år siden på en voyaer og er like bra enda. voyageren er vel kjent for og ha de dårligse lyktene. Står også mer info der, de har også satt ned prisen så du kommer under moms grensen. Link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Headligh ... enameZWDVW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...