Hyggmaister Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 Hei godtfolk! Det har seg slik at den ene bakfjæra mi har knukket, så bilen er litt senka på førersida... Da må det selvfølgelig til med bytting av begge bakfjærene, men lurer litt på hvordan jeg kan sjekke om støtdemperne er modne for resirkulering i samme slengen? Litt surt å måtte bestille hver for seg, om de skulle gå til skogs om 6 måneder liksom... Samtidig lurer jeg også hvordan jeg kan sjekke evt slitasje på fremfjørene? I den tilstand den knekkte fjæra var, er det jo ikke godt å vite hvordan de fremme også er På forhånd takk!!
bcrazy Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 har de sittet på bilen i mere enn 100.000km så hadde jeg byttet uansett.
Hyggmaister Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Jeg aner ikke hvor lenge di har sittet, har hatt bilen i ca 30000 km selv!! Noen som kunne hjulpet meg med å forklare en fremgang på dette!?
axor Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 klem ned på hvert hjørne, så skal de gå ned når du trykker ned, opp, ned til de er på den plassen de skal være, ihvertfall slik jeg har sjekka
hagenisse Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 har de sittet på bilen i mere enn 100.000km så hadde jeg byttet uansett. Absolutt! Kjøp et komplett sett av noe slag.
E36Cab1 Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Noen bilverksted har demper-tester,dvs plater som vibrerer og måler bevegelser. En enkel,men ikkje 100% metode er jo seff å gynge på bilen og kjenne på motstand og bevegelsen. Aller beste er å sjekke visuelt etter lekkasjer og demont demper og sjekke funksjonen&kjenne etter ulik motstand på arbeidsslaget
Hyggmaister Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 Takk Er ute å gjøre dette billigst mulig, ettersom jeg ikke har mer kr å "sløse" enn det som strengt tatt er nødvendig om du skal holde bil.. Blir nok å inspisere de så godt som lar seg gjøre selv, og evt kjøpe ett nytt, billig sett Kan jo evt prøve å få tak i gamle eier, hmm... Takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå