Mipplemuh Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Hei Lurte på om noen visste med sikkerhet hvordan reglene ved hærverk er når man har full kasko. Saken er følgende (gjelder ikke min bil altså): Søstern sin nye bil ble ramponert når den stod parkert ved togstasjonen av en eller annen idiot som ble fersket av politiet mens han hoppet på taket, knuste frontvinduet og ripet inn FUCK med nøkkel over hele siden. Hun ble ringt opp av politet midt på natten med beskjed fra politiet om at bilen burde hentes før den ble full i snø innvendig for den var utsatt for hærverk og at personen som hadde gjort det var tatt i arrest. Høygravid som hun er og med mannen på fest langt unna prøvde hun å ringe NAF for å be de hente bilen men der møtte hun på en premieidiot som nektet å hente bilen om hun ikke kom ned til han og forhåndsbetalte hentingen. Han mente på at bilen ikke var forsikret. Bilen er nylig impotert og nyregistrert og man må da for faen ha forsikring for å få skilt!! Uansett - bilen ble hentet etter at mannen tok taxi fra langtvekkistan hjem og så begynnte problemene. Det mener ihvertfall jeg da, de kan ikke reglene så godt og holdt på å godta det forsikringen mente var rett. Men det fikk jeg satt på vent nå. FOR gjensidige forsikring mener de må betale 8000 i egenandel OG MISTE BONUS for å ta dette på forsikringen! Skadene ble taksert til over 40.000 ca. Så dette vil da koste de ca 10-12000 kr i TAP, fordi en idiot knuser bilen deres og i tillegg blir tatt av politet på fersk gjerning! HALLO? De fikk beskjed om at dette måtte de betale for å så på egenhånd prøve å få penger tilbake igjen fra han som gjorde skadene. Politiet har allerede gitt mannen forenklet forlegg (hurra liksom for en straff...) og ser igrunn saken som oppklart i deres øyne. Men det kan da for faen ikke vær sånn? Skjønner man må betale egenandel ved hærverk og ingen skyldige blir tatt for å ungå svindel men når noen blir tatt på fersk gjerning?! Prøvde å lese på gjensidige sin hjemmeside men ble ikke klok, så vet noen om dette er helt på tryne galt? Skal man ikke kun miste bonus når man har skyld i skade selv? Oppgitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Ved rent hærverk må man betale egenandel og man mister bonus, da det dekkes av kasko-forsikringen. Hadde den premie-idioten brutt seg inn i bilen for å stjele noe og gjort masse skade på bilen, så vil dette ha blitt dekt av brann/tyveri forsikringen og da ville hun ha sluppet å betale egenandelen og ville heller ikke mistet bonus... Idiotisk ja...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2009 Shit Så det hjelper ingenting at politiet tok gjerningsmannen? Hmm, ja det må jeg si er idiotisk! Jævla tungvint å måtte begynne med sivilt søksmål for 10-12k mot en som sikkert ikke eier nåla i veggen selv så da blir det vel bare å ta støyten da... AT ENKELTE IKKE RESPEKTERER ANDRES EIENDOM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 Deler absolutt din frustrasjon! Håper dere finner en annen løsning på problemet. Oppdater her da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 egentlig rart ikke forsikringselskapet gjør opp for skaden og kjører regress mot vedkommende som politiet har arrestert for skadene. de har jo dokumentert forholdet, og har alle personalia på vedkommende. jeg ville tatt dette med selskapet en gang til, hadde aldri godtatt at jeg må betale en krone, så lenge de vet hvem som er skyld i skadene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 Er du eller din søster medlem av NAF? Tror dette hadde vært noe å spørre en advokat om, og man får gratis advokathjelp gjennom NAF når man lurer på slike ting. Slike saker som gjør at ellers sindige mennesker får lyst til å gå på besøk med kneskåler i sikte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 Er så skjeldent du faktisk får bruk for forsikring at det er skummelt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanilla_ninja Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 Jeg må si meg enig med M3 over. Personen som utførte hærverket er identifisert, og Gjensidige bør være sitt kundeansvar bevisst og løse saken på best mulig måte. Hvis ikke bør i hvert fall søsteren din flytte forsikringen sin over til et annet selskap. Er hun og mannen totalforsikret gjennom samme selskap er det jo store inntekter Gjensidige kan gå glipp av dersom de mister dem som kunde. Dårlig kundebehandling har også en tendens til å ryktes gjennom ens omgangskrets. Dette er nok et faktum som Gjensidige bør gjøres oppmerksom på før de bestemmer seg for hva de vil gjøre. Få søsteren din til å notere noen slike punkter og så ta en ny prat med forsikringsagenten sin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t0rerik Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 Jeg hadde en lignende sak i sommer, der bilen min ble utsatt for hærverk i løpet av natten på en offentlig parkeringsplass. I mitt tilfelle ble imidlertid ikke gjerningsmannen tatt - selv om han risset inn "bergeland bandits" med stein e.l over siden på bilen. Håper for hans/ hennes del det ikke var etternavnet til vedkommende. Forsikringsselskapet mitt sa at så lenge ikke gjerningspersonen er tatt av politiet, går dette utover meg, selv om jeg faktisk ikke har gjort annet enn å parkere bilen. Om jeg skulle tatt dette på forsikringen, ville det medført 30% bonustap og egenandel på 4000 kroner, noe som over tid ville blitt dyrere enn å ta fra egen sparegris. Forsikringsagenten sa at om den skyldige hadde blitt funnet hadde jeg sluppet både bonustap og egenandel. Min mening er at forsikringsselskapet ditt burde ta dette på sin kappe, i og med at idioten ble arrestert. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2009 Takker for svar, de har vel ikke rukket å bli NAF medlem enda selv om det var planen fra begynnelsen av. Får jo fratrekk på egenandel og hos Gjensidige når man er NAF-medlem. Skal komme tilbake med hva Gjensidige sier om saken i dag senere. Får man gratis juridisk hjelp fra dagen man melder seg inn i NAF eller blir de grinete da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mars 10, 2009 Share Skrevet Mars 10, 2009 Tror du bare må spørre de om du får hjelp hvis du melder deg inn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå