Trimkongen Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Skal bygge turbo på en m20b20 bare for og se hva den klarer(og orker,hehe) for jeg skal bytte motoren ut med en m20b27 turbo. Det jeg tenkte og gjøre med motoren er og montere grenrør fra m21, bruke en t25 turbo, intercooler, 535 dyser og lmm, btr og 325 eksos. Lurer på om det er noe mer jeg må gjøre med motorstyring/tenning, og hva effekt dere tror jeg får? turbo leverer vel til en 220 hester så det e vel den som er strupehalsen..
Bmw_325i_ Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 senke tenning er en fordel. blir bare gjetting ang hk. mange sier 0.1 i trykk øker effekten med 10% men den stemmer ikke veldig bra akkurat.
Fekzen Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Hallå, Du kan ladda närmare 0,3 - 0,4 bar utan att gjöra något åt tändningen på annars original motor. Om du ser till att ge motorn tillräckligt med soppa och har backad tändning , tex ett turbochip , så går det att ladda 1 bar utan problem. På 1 bar bör du ha runt 220-240 hk om vi räknar med att grundeffekten blir lite lägre pga backade tändningen. Går bra att skicka mig PM ang mer information kring turbochip, jag gör turboanpassade chip i sverige nämligen. Och det går bra att skicka till Norge. Mvh Adde
///M-sport Skrevet Mars 10, 2009 Skrevet Mars 10, 2009 Hallå,Går bra att skicka mig PM ang mer information kring turbochip, jag gör turboanpassade chip i sverige nämligen. Och det går bra att skicka till Norge. Mvh Adde hvilke motorer leverer du chip til? hvilke priser har du for chip?
Trimkongen Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Skrevet Mars 11, 2009 Må klare og presse ut 200 ponnier av stakkars m20b20 da, før den takker for seg. Chip tror jeg at jeg dropper siden dette ikke er noe jeg skal ha som bruksmotor, bare ett forsøkseksperiment!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå