Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn.. da var motor i bil igjen.

Motor har stått ca 1/2 år utendørs under tak.

Sprayet på litt WD-40 her og der da den ble satt vekk.

I stad fikk jeg endelig start på den..

Først uten slangen mellom lmm og spjeld, og da stoppet den ganske fort.

Men så satt jeg på denne slangen og koblet til lambda.

Startet den, og turtelleren gikk bare oppover.

Vridde om nøkkelen og stoppet den da den passerte godt over 2k rpm.

Noe jeg bør gjøre for å unngå høyt turtall??

Motoren har stått lenge og er ikke noe spessielt varm.

Så bør vel ikke akkurat la den bestemme turtallet selv :P

Er godt mulig det ikke ble helt tett mellom lmm og spjeld.

Sitter forresten ikke orginal bensinpumpe i bilen.

Er litt kraftigere den som sitter der, så pumper nok godt med bensin.

Takk :-)

Skrevet

Det kan være ventilbryteren som er gåen om det er slik at motoren ikke vil gå under 2000 rpm når den begynner å bli småvarm. En liten bryter som sitter på spjeldhuset. Skifta denne selv på min E34 m50b20 og bilen går igjen normalt som den skal. Sitter på høgresiden og løsnes lett med 2 vanlige skruer.

Skrevet
Det kan være ventilbryteren som er gåen om det er slik at motoren ikke vil gå under 2000 rpm når den begynner å bli småvarm. En liten bryter som sitter på spjeldhuset. Skifta denne selv på min E34 m50b20 og bilen går igjen normalt som den skal. Sitter på høgresiden og løsnes lett med 2 vanlige skruer.

Motor var ikke varm i det hele tatt.

Første starten omtrent.

Startet den igjen litt senere, og da lå den lenge på ca 1500rpm og økte seg..

Skrevet
Det kan være ventilbryteren som er gåen om det er slik at motoren ikke vil gå under 2000 rpm når den begynner å bli småvarm. En liten bryter som sitter på spjeldhuset. Skifta denne selv på min E34 m50b20 og bilen går igjen normalt som den skal. Sitter på høgresiden og løsnes lett med 2 vanlige skruer.

Ventilbryter på gasspjeld på M50 har jeg ikke sett noe til.. Har bare sett TPS der jeg..

Skrevet
Er ikke det standardproblem med enten luftmengdemåleren eller lambdasonden?

Sjekk litt teknisk forumet her for mener dette har vært oppe mange ganger.

Ikkje lambdaen som er problemet ved kaldstart iallefall....

Skrevet

Godt mulig det er noe falsk luft..

Først startet jeg uten den belgen mellom lmm og spjeld.. da ruste den seg litt med døde igjen.

Når jeg hadde satt den på det jeg klarte

(litt trangt med e34 belgen og luftfilterboks i e36'n :P) så døde ikke motor, men turtall økte..

Får sjekke opp litt..

Må fikse vannet først. Ser ikke ut til å sirkulere..

Takk for tilbudet Tripled.

Men har diagnose utstyr selv også.., så da trenger du ikke å komme :P

Skrevet
Viktig at du har på belgen og slangen til Tomgangsregulator + veivhusvent..

Ser ikke bort i fra at det ikke var helt tett der.

Så da er nok det årsaken til at den ruser seg selv? :P

Forresten tøff lyd i 2litern også uten lyddemper...

Skrevet

Kan ikke si at det er årsaken.. Men om det lekker der også så vil den ruse seg. Om det er bare der så er det årsaken.

God lyd? på tomgang også? :lol:

Skrevet
Kan ikke si at det er årsaken.. Men om det lekker der også så vil den ruse seg. Om det er bare der så er det årsaken.

God lyd? på tomgang også? :lol:

Tipper det er årsaken da.

Takk for hjelp :-)

Tja.., sammenlignet med lyden din så er den ikke så bra.., men syns ikke det er noe tam stygg lyd :P

Skrevet

spray rundt om innsug, toppakning/ topp, og ved lmm, osv med startgass. trekker den luft fra noe sted, vil turtallet øke når du spayer på startgass. enkelt å finne ut av i hvertfall. eller. kan være enkelt:p Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...