knut-o Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Skal bytte bremseskjold.. Har tatt av kalliper og skive. men usikker på hvordan jeg skal ta av navet, vil ikke ødelegge noe heller stemmer det at den sølv mutteren bare er et "deksel"? ' trenger jeg noe spesial verktøy for dette?
-Anders- Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Det er en mutter, som klemmes fast etter den er skrudd på. Det vanligste er å sette på en ny ved demontering. Du må slå den ut der den er klemt sammen. Jeg mener du får en eller annen pipe til å passe.
knut-o Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 ok, takk. Er det noe som kan bli ødelagt hvis jeg tar av navet?
Fliid Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Navet er presset inn i ett lager. Lagerskål kan følge med ut. Lager er da defekt.
knut-o Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 Er det ingen enklere måte?? At det skal være så vanskelig å skifte et jævla bremseskjold! Må jeg skifte lager uansett? Eller kan det gå hvis jeg er superforsiktig?
Fliid Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Snitt opp bremseskjold, træ på plass det nye . Punkt det sammen igjen. Nei, ingen enklere måte og gjøre dette ordentlig på, enn og demontere nav. Superforsiktig, går ikke ann å være det.. Lageret bestemmer selv om det vil slippe lagerbanen og la den følge med ut.
LodeRunner Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Det er en skittjobb.. tar lang tid. Sitter som oftest jævlig fast. Stor fare for at lageret ryker, og da har du en unødvendig ekstrajobb. Som regel helt avhengig av hydr. presse for å få det ut.
Lars89 Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Som Fliid sier, bare kapp det og sveis det sammen igjen. Ingen som ser det uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå