petter-s Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Hei. 318'en min får for mye bensin, (kan til å med lukte det) ... Pluggene er svarte å på tomgang ligger den å regulerer litt på opp å ned på turtallet. Litt vanskelig å starte når kald. Det er ikke lamdaen, da jeg har byttet denne... Noen så vet noe ?
petter-s Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 kan den ha dette med bensinen å jørr også da ?
Glennski Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 kan den ha dette med bensinen å jørr også da ? Verdt et forsøk Du byttet til original lambda vel? Ikke sånn biltema dritt?
E36Cab1 Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Mulige feil er da LMM,temp.sensor og/eller BTR vil eg tru. At en dyse lekker kan jo skje,men er sjelden..
petter-s Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 alle pluggene er svarte, så en lekkasje er det nok ikke... hvor står tempsensoren på disse motorene, og hvordan måles denne? Ohm'es? Hva står BTR for ?
petter-s Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 Ahhhhh.... Hmm, tenker du da på at trykket er for høyt ? Da den får for tykk blanding... ? Eller kan det være for lavt, at bensinen kommer tregt og den ikke får forbrent alt ?
E36Cab1 Skrevet Mars 12, 2009 Skrevet Mars 12, 2009 Ahhhhh.... Hmm, tenker du da på at trykket er for høyt ? Da den får for tykk blanding... ? Eller kan det være for lavt, at bensinen kommer tregt og den ikke får forbrent alt ? Veit ikkje akkurat kor den sitter på motoren,det får noen med M43 forklare men antar den er i forkant en plass. Denne skal du ohm'e(er NTC,alså synkende motstand når varmere). Kan også måle signalspenningen utifra denne,men er lettere å ohme(frakoblet). BTR kan ved f.eks vakuumlekkasje på slange til innsuget gi for mye bensin ved at trykket i railen er for høyt.
petter-s Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Skrevet Mars 12, 2009 okei, kanskje spraye litt startgass over vacumslangene da, å høre etter på motoren om den reagerer?
bent87 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 okei, kanskje spraye litt startgass over vacumslangene da, å høre etter på motoren om den reagerer? Hvorfor og hva skjer da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå