HappyHenke Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 En liten update. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 bruker du noen spesielle fotoshop ting? elelr er det bare de standartingene (auto contrast etc) eller er det det at du skyter RAW? kunne neste minne om hdr det siste der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 bruker du noen spesielle fotoshop ting? elelr er det bare de standartingene (auto contrast etc)eller er det det at du skyter RAW? kunne neste minne om hdr det siste der Skyter i RAW ja, men det skal ikke ha veldig mye å si. Endrer bare fargetemperaturen der, og et par andre småjusteringer. Ellers bruker jeg shadow/highlight tool'en i photoshop flittig. Dette er den mest brukbare funksjonen i mine øyne, og den gjør et hav av forskjell. Har aldri testet ut HDR bilder selv, men kanskje det kan minne litt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Skyter i RAW ja, men det skal ikke ha veldig mye å si. Endrer bare fargetemperaturen der, og et par andre småjusteringer. Ellers bruker jeg shadow/highlight tool'en i photoshop flittig. Dette er den mest brukbare funksjonen i mine øyne, og den gjør et hav av forskjell. Har aldri testet ut HDR bilder selv, men kanskje det kan minne litt om det. ja, tok noen bilder i raw jeg også... og må si at jeg skal ikke skyte i så mye annet nå i ettertid hehe... okey, for shadow/highlight vil jo fremheve kontraster på ting litt også... sikkert derfor de minner litt om hdr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 *kremt* ...nerd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 *kremt* ...nerd... *kremt* ...n00b... ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 takk for at du fremhevet poenget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 takk for at du fremhevet poenget mitt BARE hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Meget pene bilder. Hvordan klarer du å ta bildene i "mørket" uten at du får ringer rundt lys og lamper. Jeg sliter med å få slike stygge ringer rundt lamper lykterstolper og lysene på bilen etc. Hva er det jeg gjør feil? (Ligger bilder i tråden min om du trenger eks. på hva jeg mener) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 se 7 poster opp skygge og "høydepunkter" justeres i fotoshop... høydepunkter er typisk gatelamper, billys og slike ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2009 Meget pene bilder. Hvordan klarer du å ta bildene i "mørket" uten at du får ringer rundt lys og lamper. Jeg sliter med å få slike stygge ringer rundt lamper lykterstolper og lysene på bilen etc. Hva er det jeg gjør feil? (Ligger bilder i tråden min om du trenger eks. på hva jeg mener) Takk for det Jeg sliter også med dette, men særlig ute med lyktestolper og slike dominerende lyskilder. Men inne i garasjen (hvor det siste bildet ble tatt) så blir det problemet så og si eliminert. Problemet har vel med hvor mye lukkertid som blir brukt. Jo lenger lukkertid jo mer ekstreme ringer rundt lyskilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå