Gå til innhold

e36 tannstang i e30, hvilke styrestag?

Henriksrud
 Share

Anbefalte innlegg

tror men 90 prosent sikkerhet at dette er det samme hvilken du bruker. servo eller ikke.

men du må bruke de ytterste styrestaka fra e30 stangen. om ikke blir den for brei,

og simse opp i treversen. gjorde dette en gang for 8 år siden og funket greit, blir litt "kort styring" for og si det slikt. ca 1,5 turn mindre fra høyre til venstre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte ikke å bytte noe styrestag jeg. Satt på hele tannstanga med ledd og kuler fra e36, den ble ikke for bred.

For å på tannsatnga trenger du leddet mellom rattaksle og tannstang fra en E30 med servo. Er ikke noe hokuspokus denne jobben. Gjør som mr korny sier å shims den opp mot bunnpanna, men pass på å ha litt klaring oppover da.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe og si om du shimser opp eller ned så lenge du tar spissing og krysset har nok tak.

er nok litt forskjellige tannstenger ute og går her, men eg fikk en god cm for brei når eg ikke satte over e30 staga. men du snakker om invend.utvend gjenger her. dette var ikke noe pes på den eg holdt på med. det var bolt on.

servo da vel og merke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan327t: Om du skal senke er det en fordel å shimse den oppover. Jeg satt min nederst til å begynne med, men det stikker da lengre ned enn bunnpanna og har lett for å slå nedi.

korny: Mulig det er forskjeller på tennstengene ja. Min passa rett på(fra 91 modell), men en kammerat sin ble for bred. Vi trodde det kom av at han bruke e36 3,2 bærearmer og eksentriske foringer, men kanskje det er forskjeller på årgangene har skylda? :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...