spruddel Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Hei! Jeg er på jakt etter både nye sommerdekk og vinterdekk, men i første omgang sommerdekk. Er ute etter noen gode dekk og ikke noe billigdekk. Kan sette opp litt informasjon: -Bil: BMW E46 320D 2004 modell -Senking: Foreløpig ikke senket, men har planer om å senke (30/50 omtrent +/- ) -Dimensjon: Har tenkt 245/35/18 både foran og bak. Noen andre ideer hvor jeg slipper å valse selv om jeg senker? Går det bra med 245 uten å valse? Bør jeg gå på 19" felger? Vil ha det noe komfortabelt også Har sett litt på to dekk: Goodyear Eagle F1 GS-D3 245/35R18 EAGLE F1 Asymmetric 245/35 R18 92Y XL asymmetric Hvilket av disse dekkene er å anbefale? Er det noen andre dekk som er å anbefale i ca. samme prisklasse? I tillegg benytter jeg anledningen til å spørre om tips til felger med litt brei felgbane/felgkant også Bare å komme med forslag!
Kvilt Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Falken FK-452 på www.dekkonline.com Har hørt flere posetive komentarer om disse dekkene. Skal kjøpe disse selv nå til sommeren. Tror det skal gå bra med 245/35/18 uten valsing. Men har du bruk for så breie dekk da? Bedre kjørekomfor hvis du velger noen dekk som er smalere, som f.eks 225 eller 235.
bad_ip Skrevet Mars 13, 2009 Skrevet Mars 13, 2009 Jeg bestilte eagle f1 asymmetric 255/35R18. Har ikke fått de enda.. fikk beskjed om at de skulle være hos meg den 11... men har ikke dukket opp. Bestilte fra dekkonline. I følge testen på nettet så var det det beste kjøpet i forhold til pris fant jeg ut. Håper jeg får de i morgen eller på mandag. Kan evnt gi deg en tilbakemelding viss du ikke skal handle asap.
spruddel Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Skrevet Mars 13, 2009 Kvilt: Jeg har jo ikke bruk for dette, kjører ikke så vasse saker, men ser jo bra ut Hadde det kanskje vært en idé med 225/235 foran og 245 bak? bad_ip: Hadde jeg satt pris på om du ga meg Skal ikke kjøpe nå med en gang
Kvilt Skrevet Mars 18, 2009 Skrevet Mars 18, 2009 joda, det ser gromt ut Jeg hadde valgt 225 fram og 235 bak.
bad_ip Skrevet Mars 18, 2009 Skrevet Mars 18, 2009 Nå har jeg fått satt på bakdekkene. Merker at det er en god del sporing i forhold til vinterdekkene mine. Men dette tror jeg skyldes framdekkene. Føles som om det kommer forfra. Framdekkene er ikke slitt, men sjekket dato. De er fra 06. Så er vel kanskje på tide å bytte framdekkene også.
camxer Skrevet Mars 18, 2009 Skrevet Mars 18, 2009 Selv kjører jeg med standard goodyear eagle F1 235/45 R17 fremme og dunlop sport maxx 255/40 R17 bak. Har absolutt ingenting negativt å si om eagle dekkene, men de er ikke noe spesielt bedre enn andre dekk som jeg har prøvd. De er helt greie på våt og tørr vei
TheBirg Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Jeg må ha noe nytt selv, ligger i området 235/45-17 Merket betyr ikke så mye da jeg ikke kjører på bane til vanlig Men det som virkelig betyr noe for meg er støy i bilen. Finnes det noen støytester på lavprofildekk som er verdt og lese ?
camxer Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 tyretest gir deg et hint på hvor mye støy du kan forvente fra dekkene. Personlig så syntes jeg at dekkene som jeg har på felgene nå støyer ikke noe særlig.
E46Johnny Skrevet Mars 19, 2009 Skrevet Mars 19, 2009 Jeg må ha noe nytt selv, ligger i området 235/45-17 Merket betyr ikke så mye da jeg ikke kjører på bane til vanlig Men det som virkelig betyr noe for meg er støy i bilen. Finnes det noen støytester på lavprofildekk som er verdt og lese ? Som en tommelfinger regel hvis du er kritisk på støy, så bør du passe deg for typiske sportsdekk, og unødig høy hastighetsklasifisering. Er personlig Michelin entusiast deres dekker fungerer normalt meget bra på BMW (bare se hvilke dekk de store tunerne ustyrer bilen med). Et godt komfortvalg vil værer eks pilot primacy Et godt sportsvalg er pilot sport, som er det dekket jeg kjører på nå i dimensjon 225/40-18, Men dette er et dekk som rumler litt når det er kaldt men blir bedre når det har fått arbeidstempratur, og i tillegg har det enormt gode egenskaper ved rask motorvei kjøring, min E46 ble stødig fom fjell med disse dekkene montert.
sjynå Skrevet Mars 20, 2009 Skrevet Mars 20, 2009 har falken fk-452 i 265/35/18 bak på min, er veldig fornøyd med de ganske skrå kant på dekket så det fungerer bra vist det er fare for subbing
LodeRunner Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 Jeg må ha noe nytt selv, ligger i området 235/45-17 Merket betyr ikke så mye da jeg ikke kjører på bane til vanlig Men det som virkelig betyr noe for meg er støy i bilen. Finnes det noen støytester på lavprofildekk som er verdt og lese ? Som en tommelfinger regel hvis du er kritisk på støy, så bør du passe deg for typiske sportsdekk, og unødig høy hastighetsklasifisering. Er personlig Michelin entusiast deres dekker fungerer normalt meget bra på BMW (bare se hvilke dekk de store tunerne ustyrer bilen med). Et godt komfortvalg vil værer eks pilot primacy Et godt sportsvalg er pilot sport, som er det dekket jeg kjører på nå i dimensjon 225/40-18, Men dette er et dekk som rumler litt når det er kaldt men blir bedre når det har fått arbeidstempratur, og i tillegg har det enormt gode egenskaper ved rask motorvei kjøring, min E46 ble stødig fom fjell med disse dekkene montert. Pilot Sport er helt rå, selv om de koster skjorta. Testa en F430 på bane med slicks og deretter pilot sport. Jeg ble mektig imponert over pilot sport dekkene. Anbefaler selv Marangoni Mythos, konge både på bane og vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå