Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier...

Er vel ikke no problem enn å kjøre no annet ann Castrol olja på denne?

Tenkte å kjøre Mobil1 på motor, girolje og diff..

Så kom gjerne med innspill på hva som er guntig der og..

Skrevet

Mobil 1 er kjent som en bra olje. Men velg riktig spec. Følg boka.

10W-60 synes jeg er et dårlig råd. OK for racing, men altfor tykk for gatekjøring (hvis ikke du har lavt oljetrykk pga. nesten utslitte lager da).

Skrevet

Mobil1 5-50w er nok det beste for den motoren, funker veldig bra under belastning. :) Du kan prøve deg på 0-40w også, men jeg ville gått for 5-50. =) Hvis motoren har gått langt, ville jeg kjørt en koks-utrensning med lastebilolje først. PM for details. :)

Ang. Gir og diff:

Du må se på kassa hvilken etikett du har der, for å finne ut hvordan olje kassa skal ha. Er den:

Oransje, med påtrykk ATF: Mobil 1 Synthetic ATF.

Grønn, med påtrykk Special Oil: Spesiell BMW olje, må kjøpes hos forhandler, delenr: 81 22 9 407 305.

Gul, se håndboken for oljetype.

Ingen etikett: Mobilube GX-A 80W

På diffen skal du ha Gearlube VS500. Denne er 75-140w, så den tåler litt juling. :)

Skrevet

Ser de anbefaler 0W-40 til S50B32 motoren (Agip også ;)). Men enig med Luftwaffe, 5-50 funker bedre under belastning. På den annen side så kjenner jeg flere som kjører med 10W-60 på M motorer, ingen som har havarert enda. ;)

Egentlig rart at S50B32 motoren skal ha 0W-40, når min Alpina M50 skal ha 10W-60

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...