joacim Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 er vell forskjell på utformingen på eikene som har noe å si når det subber i calippern. 9x16 et15 (som bygger mindre ut en Et13) går jo kjempe fint forran... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrStåle Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Jeg kjørte også 8 1/2"x17" ET13 på en tidligere E30 uten spacere.Det var Azev A. Var det cab eller coupé? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allez Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 kjører selv med brock b1 et13. Der må jeg bruke spacer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 er ikke så rart det egentlig. hvis du ser på innerbanen på forskjellige felger så er det mye variasjon hvordan de er støpt. senteret er det også forskjeller på når det gjelder tykkelse og insving på eiker osv. mvh Thorbjørn R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 er ikke så rart det egentlig. hvis du ser på innerbanen på forskjellige felger så er det mye variasjon hvordan de er støpt. senteret er det også forskjeller på når det gjelder tykkelse og insving på eiker osv.mvh Thorbjørn R det er vel helst der d ligger ja sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrStåle Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2009 er ikke så rart det egentlig. hvis du ser på innerbanen på forskjellige felger så er det mye variasjon hvordan de er støpt. senteret er det også forskjeller på når det gjelder tykkelse og insving på eiker osv.mvh Thorbjørn R det er vel helst der d ligger ja sikkert. Det er jo helt sant. Men det er jo meget pussig at noen bruket 5mm spacer og noen ikkje på akkurat samme felgtype. (Brock B1 8.5x17" et13) Derfor eg starta denne diskusjonen her for å komme til bunns i det. Kan det være forskjell på coupe / cab / 4dørs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Jeg vil tro grunnen til at noen får på Brock felgene uten spacer er at de har 45mm fjærbein og de som trenger spacer har 51mm. Nå gjelder jo det bare visst det er mot fjærbeinet det tar borti da. Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 er nok inne på noe der trond. jeg har ca 1mm klaring fra felgkanten til fjørbeinet mitt(51mm) med et 14 og det funker helt fint. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrStåle Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2009 Jeg vil tro grunnen til at noen får på Brock felgene uten spacer er at de har 45mm fjærbein og de som trenger spacer har 51mm. Nå gjelder jo det bare visst det er mot fjærbeinet det tar borti da.Hilsen Trond Det høres jo logisk ut. Men det eg har hørt folk sier er at det er kalipperen som tar borti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Jeg kjørte også 8 1/2"x17" ET13 på en tidligere E30 uten spacere.Det var Azev A. Var det cab eller coupé? Se i min avatar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 nå er det jo litt forskjell på kalippere på ventilert og ikke ventilert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwKlovn Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Funket på min 325 uten spacer, men skal ta å kikke litt på min, lurer på om bror ordnet noe der om jeg ikke husker feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrStåle Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2009 nå er det jo litt forskjell på kalippere på ventilert og ikke ventilert. Hvilken biler er det som har ventilerte, og hvilken har ikkje ventilerte? er det modell fra-til eller bare hipps om happ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 nå er det jo litt forskjell på kalippere på ventilert og ikke ventilert. Hvilken biler er det som har ventilerte, og hvilken har ikkje ventilerte? er det modell fra-til eller bare hipps om happ? 316 til 320 har ikke ventilerte og 45 mm fjærbein. 323-325 har ventilerte og 51 mm fjærbein. Cab og touring har 325 understell. Så problemet bruker være felgen tar i fjærbeinet på 51mm, noe man ofte går klar på 45mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå