Gå til innhold

Igjen på lager! Kraftig elektrisk kjølevifte(Volvo v70)


Ole M.Haraldstad
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått montert dette i en E34 520iA med M50 motor og er strålende fornøyd. Var ikke helt plug and play med tanke på at en del plast måtte kuttes vekk og selve vifterammen var for kort i forhold til radiatoren. (løste "problemet" med en hullplate som ble festet til bunnen av radiatoren og vifterammen med et par karrosseriskruer). Det er veldig god klaring mellom denne viften og motor, men jeg brukte hullplaten slik at viften vandrer ikke i oppoverbakker (som den ville ha gjort uten noe feste nede).

Alt i alt var dette gjort på en kveld uten altfor mye stress og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å anbefale Ole. M Harastad på det varmeste.

Hvis noen er interessert i en DIY guide for montering av denne viften i E34/E36/andre bimmere med batteriet bak (gunnar sin DIY er for E34 med batteriet i motorrommet) så skal jeg lage en slik i prosjekttråden min i løpet av helgen som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehrnst: Jeg har montert slik vifte i ett par e30'r, på den ene satte jeg den foran radiatoren(original 325i). Med motoren mot radiatoren, for om man reverserer motoren får ikke vifta like bra luftgjenomstrømning pga vridningen på bladene.

Mens på min e30 har jeg den bak radiator og intercooler. Har kort motor:-)

CAMXER: Bra at du har fått den inn allerede! Takk for de gode ordene!

Jeg har solgt mange slike vifter, og aldri fått en eneste klage, bare noen spørsmål om hvor stor sikring man trenger, da man ofte begynner med for liten sikring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...