AlXz Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Hey. Har en m40b16, "tikke-motor" i vinter bilen. Noen som har anbefaling til olje? Er snart på tide med et oljeskift, så greit å høre om andres erfaringer. Hadde ikke gjort noe om det også forsvant litt tikkelyd. Bør "røret" under toppdekselet byttes, da dette visstnok ikke er vits i å rense? (Hørt mye rart om at det tetter seg litt..) Bør jeg kjøre en rens før oljeskift? Gidder ikke bruke masse penger på dette, men om noen har noen fine tips, så tar jeg dem med stor takk
oddis Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 10w-40 delsyntetisk. Eneste oljesammensetningen som duger. 5L kanna på Bilextra anbefales, 199kr. Det dyre alternativet er Valvoline Max/Long Life, til 499kr.
Lars89 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Kjør på med noe billig 10-40. En M40 fortjener ikke bedre
AlXz Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 Hehe, Greit å få vekk litt tikking også?? Noe olje som funker bra til det?? Er 10w-40 delsyn jeg kjører på nå..
oddis Skrevet Mars 17, 2009 Skrevet Mars 17, 2009 10w-40 er delsynt er det beste du får til... Tikker det enda er det kjørt. En dieselrens kunne du jo prøvd, så kanskje løfterne har blitt mer smidige. Gitt at kammen ikke er altfor slitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå