Koffer Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Har akkurat montert ny bakstilling med skivebrems på min 320 2 dørs 84mod. Sandblåst, pulverlakkert, powerflex--- alt nytt under der rett og slett. Satt på hjula istad og slapp den ned på bakken. Gikk rundt å så på underverket og var sjenerelt veldig fornøyd med meg selv. HELT til jeg legger merke til at hjulet på høyre side peker inn i framkant og er mye nærmere kanalen enn på andre siden!!! Kjørte bilen litt fram og tilbake, gynget litt på den for å være sikker på demperne og fjærene hadde satt deg. Originale fjærer og dempere foresten. Men fortsatt like ille. Hva er problemet? hva skal jeg prøve å bytte først? barearmen? eller kan det være at festene på bærerbrua er på tryne?? skjønner ikke en dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Skjev bærearm på høyre side. Man ser det på foto nummer 2. Om jeg ikke blir helt lurt. Skjev bærearm gir forøvrig feil hjulstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 så du ser det?? sikker? har sett mye på jeg å, men ikke helt klart å se det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Med tanke på hva som gir feil hjulstilling bak, og ved nøye titting på senter av skive , så mener jeg at jeg ser forskjell på høyre og venstre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 typisk at jeg presterer å kjøpe/pusseopp/ og montere en skjeiv barearm!!! føler jeg får lyst til å skyte meg i hue nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Hvordan demonterte du foringene i bærearmene? hvordan demonterte du/monterte du hjullager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 foringene brant jeg ut. hjullageret slo jeg ut med hammer og dor. jobben med å få det nye inn, gav jeg til en mekaniker som tok med bærearmen til jobben. er det mulig at jeg har gjort bærearmen skeiv??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Ja, det ermulig. Når du brant ut, tok du hjullager jobben med engang etterpå? Dunket du på foringene med god kraft når du brant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 gjorde alt samme kveld. foringene rørte jeg ikke, dem lot jeg bare brenne til dem falt ut. men en ting jeg husker nå er at det var en kamp å få tredd bærearmen ned i bærebro festene. Der og da, så tenkte jeg vel at det var på grunn av dem nye foringene, men skjønner jo hvorfor det var vanskelig nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Kan trøste deg med at det er en kamp for mange, selvom hjulstillingen etterpå blir rett. Men noen er uheldige. Nå skal jeg vise deg på min måte, hvordan jeg ser problemene dine. Jeg prøvde og tegne røde streker. Brukte Photoshop, så vinkelen på strekene er helt like og tatt utgangspunkt i senter av storforingene dine, for alt liner opp etter de. Og brenne ut er skummelt, det kan andre og legge merke til, bærearmen blir meget varm og kan "formes". Noe som er uønskelig. Se på innfestingene til støtdempere. De andre strekene er ok. Så problemet ditt er i bakparten som er bøyd nedover og dermed fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffer Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2009 Nå ser jeg det tydelig. Jeg griner!!!! jaja Bare å heve hode over dette, og stå på videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Det er bare å gjøre det ; ) Ps. neste arm du bytter foringer og lager på. Om du brenner, vent så til armen er blitt kald igjen før du tar lager jobben. Neste dag fungerer ypperlig. Det er, the safe way. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Hvis du har tilgang til en billig hjulstillingskontroll ville jeg tatt det. Er ikke helt sikker på om det holder å bare lage noen streker på et bilde og si at der er feilen. Bildet kan være tatt i vinkel osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Share Skrevet Mars 16, 2009 Mye som spiller inn (med tanke på foto) som du nevner Kristov, men utifra de opplysninger som er gitt mtp plassering i hjulbue, så virker det for min del meget logsik og det er ikke første gang jeg ser en skakk bærearm. Desverre noe som kan bli ett syndrom på en E30. Forskjellige grunner til dette. Ikke ett dumt tips og ta full hjulstillingskontroll ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå