dnb_91 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 heisann har kjøpt meg en 2 dørs sedan... bilen e en 316 med står i vognkorte at det e 1,8 liters motor... denne e byttet fra injektion til forgasser... e det noen fordeler..? forstår ikke hvorfor de har gjort dette med denne... noen forslag til efektøkning..? takk på forhånd mvh daniel
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 M10B18, 1800kubikk, men strupet med forgasser mating. Greieste "trimmingen" på denne er og bygge om til elektronisk innsprøyting. Får da brukt fulle 1800. 105 hester. Informasjonen i vognkortet ditt stemmer og dette er ikke noe som er byttet osv av privat sektor. Dette er originalt fra BMW.
dnb_91 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 nei e orginalt elektrisk innsprøyt men de har byttet til forgasser på jæger fordi det var så mye til med innsprøytningen:S
dnb_91 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 ja det var det eg trodde. men har du noen tips til ka eg kan gjøre for å øke efekten uten å bytte tilbake til innsprøytning..?
Fliid Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Montere Weber forgassere. Kan gjøre noe med innmat i motor, f.eks bytte til trimkam. Er mye man kan gjøre med innmat, så det er jo bare noe. Kan og montere effekt anlegg. Ikke så rare effekten og hente ut, men lyden blir bedre.
dnb_91 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 turbo på en forgasser motor hvordan vil det bli..? hva må gjøres da
E36Cab1 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Trykkforgasser eller forgasser montert før turbo,men da kan du ikkje ha intercooler..
dnb_91 Skrevet Mars 16, 2009 Forfatter Skrevet Mars 16, 2009 kan du utdype det..? forsto ikke helt hva du mente
E36Cab1 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Dette er noe eg ikkje har styrt med(av åpenbare grunner!),men kort fortalt er at med forgasser før turbo(suger blandinga gjennom turbo osv) kan du bruke standard gasser,men du må ha fall i systemet og IC kan ikkje brukes pga bensinblandinga ville kondensere og feste seg i IC. Dette er det dårligste alternativet av de 2. Med trykkgasser står den etter turbo,men du må da preparere din org gasser skal du bruke denne(massiv flottør pga trykkfylt kammer,trykkfylle eller tette gasspjeldaksling pga lekk utover osv..). Kommer an på hvordan gasseren din er bygd opp,men endel arbeid. Vil anbefale org trykkgasser. Må også oppgradere bensinpumpe og BTR pga overgang fra vakuum til trykk(for AFR sin del),montere bypass fra flottørkammer osv osv... Er ikkje 100% på desse systema men er mye plukk med de,og gasseren blir ofte en "propp" i systemet. Ville heller montert EFI med turbo for å si det sånn
Lars89 Skrevet Mars 16, 2009 Skrevet Mars 16, 2009 Du vil ikke bytte til innsprøytning men montere turbo på en gasser? Hadde den motoren i førstebilen og den var mildt sagt skamdau... Lykke til med trimminga uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå