oddis Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 Du har misforstått noe her Hellems. Trykket du snakker om er kompresjonstrykket i en angitt sylinder da du gjennomfører kompresjonstesten for lekasje. Kompresjonstrykket og kompresjonsforholdet må under ingen omstendighet blandes sammen! Kompresjonsforholdet: Det er 9,7:1 på pre facelift M20B25 og 8,8:1 på facelift M20B25. Det er fast og endrer seg aldri med mindre du setter på tykkere toppakning/graver ut i forbrenningskammer/planer topp eller dreier ned stempler. Tror du må lese det PDF heftet jeg linka til litt nøye.. da slipper du å stusse på elementære ting som dette
Hellems, E30 Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 den er grei, ha lest noe av det:) men det jeg skal fram til hvertfall da er hvor mye gamp man kan få ut av en original uoverhalt m20b25. og hva som trengs av deler. har aldri satt opp noe turbo fra bånn av, men overhaler mye motor`er om dagen så kan oppbyggingen av motor som jeg trenger. da mangles bare no læring om olje og vann til turbo.
|Ole| Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Skrevet Mars 15, 2013 den er grei, ha lest noe av det:) men det jeg skal fram til hvertfall da er hvor mye gamp man kan få ut av en original uoverhalt m20b25. og hva som trengs av deler. har aldri satt opp noe turbo fra bånn av, men overhaler mye motor`er om dagen så kan oppbyggingen av motor som jeg trenger. da mangles bare no læring om olje og vann til turbo. Du spør kor mykje effekt man kan få ut av ein original UOVERHALT m20 b25? Det er jo totalt umulig å vite siden man aldri veit kva som har skjedd med motor opp igjennom tidene, mitt forslag er å overhale motor og på samme tid dreie stempel når man først har dei ute. Da kan du lett kjøre 450hk i motor ganske holdbart, da er du avhengig av større dyser og chip men helst datasrput. ( Sjølv om man aldri veit kor lenge det holder ) Olje trykk til turbo tar man ofte fra trykkbryteren, retur kan man borre inn i blokka eller høgast mulig i bunnpanne....
|Ole| Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Skrevet Mars 15, 2013 Kan legge til att det er mykje man må tenke på når det gjelder turbo bygg men der har vi alle vert og man lærer noko nytt for kvar gang, eg kan nesten garantere deg att det ikkje blir ditt siste turbo bygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå