Gå til innhold

18x9.5 et30 foran OG bak på E46, Mulig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har BBS RK 8,5-18 ET38 på min E46 og di går klar med litt margin, men du skal jo 8mm lengre ut på hverside så vil tro at det tar i med last, men dekkbredden har jo og litt å si her, jeg har 225 både framme og bak.

I tilleg gir jo oppsette dit mulige problemer med sporviddeendringen som den kombinasjonen gir. Tror det normale er ET42 på E46. og max tilatt sporvidde endring er 15 mm altså 7,5mm på hverside.

Skrevet
Har BBS RK 8,5-18 ET38 på min E46 og di går klar med litt margin, men du skal jo 8mm lengre ut på hverside så vil tro at det tar i med last, men dekkbredden har jo og litt å si her, jeg har 225 både framme og bak.

I tilleg gir jo oppsette dit mulige problemer med sporvidde endringen som den kobinasjonen gir. Tror det normale er ET42 på E46. og max tilatt sporvidde endring er 15 mm altså 7,5mm på hverside.

Tenkte å strekke dekka, 225/35 eller 40.. :)

Akkurat at det ikke er lov det bryr jeg meg ikke veldig mye om.. Litt må man ofre :)

Skrevet

Er forhandleren grei får du kansje prøve oppsettet på bilen før du kjøper.

Men hvis det er netthandel er jo ikke det så lett.

225 dek på 9,5 felg gir vell upraktisk mye strekk.

Den lille strekken jeg har med 225 dekk på 8,5 toms felger gjør jo at en må passe enormt mye på for å ikke kant kjøre felgene, da felgkant beskyttelsen på dekka jo blir delvis bøyd vekk.

Skrevet

Er Rota Torque 18x9.5", men inpresset var faktisk 20...... Så begynner å bli litt mer skeptisk nå.

Skrevet

30 da? da blir det slik.. sånn som på denne bak:

IMG_4007_8_9Enhancer_001.jpg

IMG_9441_2_3Enhancer.jpg

Men har lyst på samme looken foran.

Skrevet
Er Rota Torque 18x9.5", men inpresset var faktisk 20...... Så begynner å bli litt mer skeptisk nå.

Jeg hadde personlig spart meg bryet med å prøve med ET20.

Mine ET38 stikker så mye ut at lakken på fremre del av kanalene og bak på støtfanger er blitt matt av hjul sprut, karosseriet på E46 svinger så mye inn nede at om hjulet blir dekket av hjulbuen oppe er flere cm av deket på utsiden av karosseriet i nedre del.

Det en no ordentlig dritt når resten av bilen er polert og blank så vises det matte felt etter dekksprut på de omtalte plasser.

Med ET20 vi dette bli mye værre.

Skrevet

et 20 og 9.5 brei felg kan du bare glemme, har prøvd et26 og 9.5*18" bak på min coupe, og det krevde massiv valsing for å fungere...

Skrevet

Ta en sjekk på hjemmesiden til noen av de store tunerne,eks Hartge, der står ofte hvilke dimensjoner som går på uten mod og hvilke som krever valsing/spacers.

Tror det kan spare deg for mye bry. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...