Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem.

Kjøpte meg en alpine spiller i 06. En cda 9855, relativt kostbar spiller da.

Hatt den inne for feil et par ganger, cder hoppa, den skrudde seg av og døde osv osv.

Nå har jeg fått en feil som kom første gangen. Altså dette er 3. feil med spiller.

Spiller blir helt død, men står bare å trekker strøm. Er lys i bakgrunn på spiller. Enda tenning blir avskrudd trekker spiller strøm fra bilen. Ja, alt er koblet riktig, og før dette skjedde skrudde spilleren seg av samtidig med tenning av.

Har også hver gang alpine spilleren har streika, brukt samme erstatningsspiller jeg har liggende. En billig dritt spiller til 1000 lappen. Ikke noe galt der.

Jeg har da levert spiller, og eksternt firma har fått spiller og ikke funnet feil på 1 måned med testing.

Skal jeg bruke kjøpsloven her?

Er vel ikke mitt problem at de ikke finner feilen?

Setter stor pris på tips her.

Skrevet

Skru av strømmen til spiller. Dvs at du kan koble vekk jordingen på batteriet i eit par minutter. Da skal spilleren fungere igjen. (og spilleren har vel kanskle ein reset knap?)

Har du lagt opp egne strømledninger til spiller? Viss ikkje, gjer det!

Det er jo ditt problem viss det ikkje er feil med spiller!

Satser på att dette fungerer. 9855 skal jo væra ein gromspiller!

Fungerer ikkje dette, må du koble vekk alt på baksiden av spiller, (utenom strøm) og prøve igjen.

Skrevet

Ja, trippelsjekk at alt er koblet riktig. Hvis det er spilleren det er noe galt med, kan du heve kjøpet etter tre feil av samme karakter. Men husk at du ikke skal bruke kjøpsloven, men Forbrukerkjøpsloven! To helt forskjellige ting :)

Skrevet

Var forbrukerkjøpsloven jeg sikta til ja :)

Har ikke lagt opp egen strømledning nei. Bruker bare de originale koblingene.

Skal jeg dra en strømkabel fra spiller og bak til batteri da`? -Og hvorfor?

Skrevet

Er vel ikke mitt problem at de ikke finner feilen?

Nei, selv om det ofte blir ditt problem. Feil som ikke dukker opp på ordinære feilsøkingsprosedyrer, krever som regel en ganske iherdig forbruker.

For å fjerne enhver tvil om at det er cd-spilleren det er feil på, ville det være en fordel om du hadde mulighet til å montere spilleren i en annen bil, for å være sikker på at problemet dukker opp der også.:)

Skrevet

jeg ville enkelt og greit referert til forbrukerkjøpsloven, og bedt om en ny vare, siden det har vært 3 feil ved den du fikk først, har du da krav på en ny en:) Lykke til;D

Skrevet
jeg ville enkelt og greit referert til forbrukerkjøpsloven, og bedt om en ny vare, siden det har vært 3 feil ved den du fikk først, har du da krav på en ny en:) Lykke til;D

men bare viss det er samme feil;)

Skrevet
Var forbrukerkjøpsloven jeg sikta til ja :)

Har ikke lagt opp egen strømledning nei. Bruker bare de originale koblingene.

Skal jeg dra en strømkabel fra spiller og bak til batteri da`? -Og hvorfor?

Da veit du at det ikkje er noke gale med strømmen. Det originale strømnettet er ikkje alltid til å stole. (tynne ledninger og det begynner å bli gammelt med sjanse for dårlige kontakter)

Fungerer spilleren no?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...