Bimmerhansen Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 Har da kjøpt meg en 318 is coupe, med skinninteriør og mye bra ved seg (bilder kommer) men den har noen små minus, når jeg tar i dørhåndtaker skal jo vinduet gå ned men det gjør det ikke på førersiden. Har smurt opp igjen den lille bryteren og den fungere, er vell den samme som slukker å tenner taklyset når du åpner å lukker døren? Å det fungerer helt fint. Vinduet går også opp å ned hvis jeg trykker på knappen i midtkonsollen. Så er da ikke motoren. Noen som skjønner hva jeg mener? Noen som kan hjelpe meg med noen tips eller noe diy link eller noe...
EirikL Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 Er det ikke en mikrobryter i låsemekanismen som sørger for denne lille senkingen av ruten? Mulig jeg er helt på tur her...
Ballder Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 Ruta skal ikke gå ned før døren åpnes noen millimeter. Har ikke noe med dørhåntaket og gjøre.
Superbeetle Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 Den aktuelle bryteren sitter iallefall sammen med låsen/bolten i dørstolpen. Når du trykker på denne så skal iallefall vinduet gå opp og ned.. Den pleier forøvrig å bli litt slitt...
SpiderPig Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 På vinduet mitt var det bare den "låse" funksjonen på vinduet som funka, altså, vinduet gikk opp 2cm hver gang jeg trykka på knappen. da var det den magneten som sitter i vindus motoren som hadde flytta på seg. sjekka om den er på plass?
Kenvaras Skrevet Mars 21, 2009 Skrevet Mars 21, 2009 Vinduet skal gå ned så lenge du har dratt dørhåndtaket så langt at døren skal gå ann å åpne, ca 1 cm. hadde samme problem, eneste jeg gjorde var å stikke til en høgger kjøpte ei dør fra en vraka bmw coupe, og sammenlikna dørene, på min var det rust på innersiden av døra, som gjorde at bryteren som skal få vinduet i åpne stilling ikke slo seg på, lodda den på igjen etter å ha pussa ned rusta og vinduet har aldri vært så lett å få ned siden den var ny^^ Men kan være du har andre problemer, men høres ganske likt ut ettersom du kan åpne/lukke det med bryteren på midtkonsollen. ^^
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 noen som har noe bilder eller noe av bryteren, vet "2cmfinskjonen" ikke har noe med dørhåndtaket å gjøre. Noen som vet hvordan man får ut denne bryteren eller hvor jeg fåt tak i denne.? finner liksom ikke den på gs heller..
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 På vinduet mitt var det bare den "låse" funksjonen på vinduet som funka, altså, vinduet gikk opp 2cm hver gang jeg trykka på knappen. da var det den magneten som sitter i vindus motoren som hadde flytta på seg. sjekka om den er på plass? må jeg ta ut vindusmotoren for å sjekke om magneten er på plass..
SpiderPig Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 På vinduet mitt var det bare den "låse" funksjonen på vinduet som funka, altså, vinduet gikk opp 2cm hver gang jeg trykka på knappen. da var det den magneten som sitter i vindus motoren som hadde flytta på seg. sjekka om den er på plass? må jeg ta ut vindusmotoren for å sjekke om magneten er på plass.. du må ta av lokket på den.
en325ic Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 på coupen sitter det en micro bryter til vinduet i låsekasen. den magneten som sitter på motoren er i fårbinnelse med klemm sikring. altså vist magneten er laus ug flyttet på seg vil vinduet bare gå noen cm av gangen når du kjører opp ruta!
jpse36 Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 på cabben min var det bare en fjær som var for slakk, som sitter i forbindelse med den microbryteren i løsekassa. er en arm som skal trykke på den microbryteren når du åpner døra. på den armen sitter den fjæra.
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 på cabben min var det bare en fjær som var for slakk, som sitter i forbindelse med den microbryteren i løsekassa. er en arm som skal trykke på den microbryteren når du åpner døra. på den armen sitter den fjæra. måjeg ta ut hele den låsemekanismen på døra for å komme til?? noen som har noe bider av dette?
Bimmerhansen Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 noen på østlandet som kunne tatt på seg å fikse feilen?
Bimmerhansen Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 er det samme bryter som styrer det vindusgreiene som slår av og på lyset i coupèen når man åpner å lukker døra?? hvis det er den samme så er ikke bryteren problemet får lyset fungerer som det skal..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå