Gå til innhold

E30 330TIC


stensheim
 Share

Anbefalte innlegg

jeg gjorde det gitt, vil ha en god kjøre komfor og så fortjener gammel bimmer`n en motor som kurrer nesten som en orginal motor :wink:

takk :P , er ingen utstillingsbil men en god bruksbil/søndagsbil, for meg er det viktig og bevare en del av det orginale utseende og funksjoner samtidig som den blir enda mere gøy og kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde det gitt, vil ha en god kjøre komfor og så fortjener gammel bimmer`n en motor som kurrer nesten som en orginal motor :wink:

takk :P , er ingen utstillingsbil men en god bruksbil/søndagsbil, for meg er det viktig og bevare en del av det orginale utseende og funksjoner samtidig som den blir enda mere gøy og kjøre.

ble den håpløs å cruise med på rundt 2000 med z58 altså?

z58'en stod i den nybygde toppen jeg handlet så hadde planer om å kjøre med den på min 2.9. håper ikke den er for røff, skal jo en tur på Bt med den også :)

morro når det går reint og fint på tomgang men yter det dobbelte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge motoren hadde litt motstand så gikk den nesten helt fint men tomgangen var helt rævva, har ikke hadd nubbesjangs med co2 på eukontroll tror jeg, men jeg har også alu svinghjul og det spiller selvfølgelig en stor rolle. med z58t så får man mindre hk på lavt og mere på turtall og z45t blir det vel mere på bånn og mindre på topp, er jo smak og behag+ hva man vil bruke bilen til. jeg skal ikke ha nå mye mere hk enn det jeg har nå, er i grunnen fornøyd. vil ha driftsikker bil som funker på all slags kjøring.

er selvfølgelig meget spent på hvilken karakter motoren har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge motoren hadde litt motstand så gikk den nesten helt fint men tomgangen var helt rævva, har ikke hadd nubbesjangs med co2 på eukontroll tror jeg, men jeg har også alu svinghjul og det spiller selvfølgelig en stor rolle. med z58t så får man mindre hk på lavt og mere på turtall og z45t blir det vel mere på bånn og mindre på topp, er jo smak og behag+ hva man vil bruke bilen til. jeg skal ikke ha nå mye mere hk enn det jeg har nå, er i grunnen fornøyd. vil ha driftsikker bil som funker på all slags kjøring.

er selvfølgelig meget spent på hvilken karakter motoren har nå.

har du bremsepapir fra når du kjørte z58. hvilket sprut og dyser kjører du? co ja, er en vesentlig detalj det og når man skal godkjenne.

jeg får jo mye volum og relativt tidlig trykk,men er som sagt i tvil på den kammen for det. alu svinghjul hjalp neppe :D

z45 rekker langt den også sies det, lengre enn hva jeg får av effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å følge med her, du virker som en veldig anstendig kar som er veldig nøye og vet hva han holder på med. Akkurat som jeg liker det.

Fytti rakkeren nye blanke deler og reint og fint hjelper veldig mye! Snadder motorrom!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke bremsepapir med z58 nei, kjører med siemens deka 680cl og DTA s80 pro, har sett på programvare på forskjellige sprut og må bare si at for MEG så er det kun DTA som gjelder, er logisk og lettforståelig sprut, er flere ganger jeg sitter i godstolen på stua og lager meg bedre program og så sette meg i bilen og føre over verdiene og da er det litt morro og mappe når en forstår sprutet og hva motoren vil ha av verdier, sist gang jeg var på bjørnstad og bremset så var det egentlig ikke nødvendig og justere den. var litt feit af samt en anelse høy tenning, har aldrig fått total motorhavari, BANK i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å følge med her, du virker som en veldig anstendig kar som er veldig nøye og vet hva han holder på med. Akkurat som jeg liker det.

Fytti rakkeren nye blanke deler og reint og fint hjelper veldig mye! Snadder motorrom!!:-)

takk takk, det varmer og høre :D er kun selvlært på det jeg gjør + erfaringer av det jeg har gjort av rett og galt.

nye blanke deler er bare morro MEN dyrt er det også!! skulle jeg ha solgt bilen så har prisen blitt så skyhøy at ingen vil betale det jeg måtte forlange..... hobby koster men artig er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro når en får det såpass til, vi justerte bare litt etter vei og fikk den bra uten mye last osv, tør jammen ikke lære og feile med nye motoren :)

ser for meg deka dyser jeg og, hadde e6x men nå blir det vipec.

om man blir lei bilen er det bedre å stue den vekk i en varm garasje, får aldri igjenn kronene som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

vi justerte opp tenningen 2 grader fra 1,4 bar og opp, ble 10 hk mere på 0,1 bar mindre trykk+ att eksostempen gikk ned rundt 20 grader, kunne helt sikkert ha hentet mere men da vi hadde dalende bensintrykk så valgte vi å ikke gjøre noe mere justeringer.

turbotrykket er stigende så derfor en fin kurve, jeg vil ha det sånn for og skåne drivverket, ingen ketchup effekt+ at clutchen holder da.

jeg skal skifte ut en flaskehals på eksos anlegget, har laget på litt for stor bulk en plass på røret for att den skal være nærmest mulig golvet, ikke bra! skal helt sikkert i vei og bremse neste år også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...