Gå til innhold

E30 330TIC


stensheim
 Share

Anbefalte innlegg

ok, det var egentlig meningen og bremse den til 7000rpm men jeg glemte og si i fra til han som bremset og så det ikke før vi var ferdig, men det har vel ikke noe og si da hk falt på slutten.

så du mener at innsuget har skylda? har tenkt og snekkre i hop et innsug selv i vinter og håper på bedre respons/effekt.

Innsuget har en del av skylda for dette ja. Med et ordentlig plenium vil det bli en helt annen kurve.

Du brude prøve deg frem i benken med å stille kamdrevet. Du kan hente mye gratis hk på dette.

PPF mente jo til å begynne med at det skulle være 3mm i ØD helt til de fikk seg bremsebenk å utforsket litt selv. Da ble det 1,9-2mm.

Når jeg bremset med denne kammen fikk jeg best kurve ved 2,1mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen var joggu ram da! Digger den blå fargen sååå syykt :D Hadde den på den gamle bilen min, bare litt lysere, men var fortsatt drit rå :D Liker det du har gjort med bilen :) Ser mange jalla e30, men denne var rett og slett nasty!! Du burde være stolt av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin blå farge på bilen !

Det må være heilt rått å kjøre med så mye effekt i en liten bil !

Men lurer på hvilke driv linje du kjører med, tenker da på girkasse og mellom aksel. ser du har 750 diff og noe 7 (?) serie stikkaksler og ledd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen var joggu ram da! Digger den blå fargen sååå syykt :D Hadde den på den gamle bilen min, bare litt lysere, men var fortsatt drit rå :D Liker det du har gjort med bilen :) Ser mange jalla e30, men denne var rett og slett nasty!! Du burde være stolt av den :)

takk takk :wink: hvist jeg hadde mye mere penger og rutte med så skulle den ha vært enda bedre men men......grei nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin blå farge på bilen !

Det må være heilt rått å kjøre med så mye effekt i en liten bil !

Men lurer på hvilke driv linje du kjører med, tenker da på girkasse og mellom aksel. ser du har 750 diff og noe 7 (?) serie stikkaksler og ledd..

er ganske morro og kjøre ja, er faktisk litt skummel, en må tenke seg om når en vil kjøre ut 3-4gir for en må jo tenke på og bremse ned igjen....tar ikke mange sek før en har stor fart. henger godt på med r888 dekk bak så aksen kan jeg ikke klage på.

525tds kasse

ombygd E36 328 mellomaksling

E32 diff (med sperre)

indre og yttre medbringere(nav)

sviktstål akslinger

750 drivknuter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin blå farge på bilen !

Det må være heilt rått å kjøre med så mye effekt i en liten bil !

Men lurer på hvilke driv linje du kjører med, tenker da på girkasse og mellom aksel. ser du har 750 diff og noe 7 (?) serie stikkaksler og ledd..

er ganske morro og kjøre ja, er faktisk litt skummel, en må tenke seg om når en vil kjøre ut 3-4gir! henger godt på med r888 dekk bak så aksen kan jeg ikke klage på.

525tds kasse

ombygd E36 328 mellomaksling

E32 diff (med sperre)

indre og yttre medbringere(nav)

sviktstål akslinger

750 drivknuter

Skal si, ordentlig drivlinje på denne bilen !!

Dette er vell ikke noe som går i stykker med det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske morro og kjøre ja, er faktisk litt skummel, en må tenke seg om når en vil kjøre ut 3-4gir! henger godt på med r888 dekk bak så aksen kan jeg ikke klage på.

525tds kasse

ombygd E36 328 mellomaksling

E32 diff (med sperre)

indre og yttre medbringere(nav)

sviktstål akslinger

750 drivknuter

Kor mykje ombygging var for og få den drivlinja her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske morro og kjøre ja, er faktisk litt skummel, en må tenke seg om når en vil kjøre ut 3-4gir! henger godt på med r888 dekk bak så aksen kan jeg ikke klage på.

525tds kasse

ombygd E36 328 mellomaksling

E32 diff (med sperre)

indre og yttre medbringere(nav)

sviktstål akslinger

750 drivknuter

Kor mykje ombygging var for og få den drivlinja her da?

girkassa var bare og smekke i ( etter at pilotlagerer i veiva er BYTTET! større tapp på 525 kassa),

bruker også 525tds slavesylinderen. 325 spakstell(må korte inn staget fra girstangen til kassa litt)

m5 hardykopling

bakre ledd på mellomakslingen er byttet ut med E32 750 knute

750 ramme rundt diffen er sveist på 325 traversen for og få dit 750 diff

indre medbringer er dreiet av 4mm?? husker ikke helt hvor mye

yttre medbringer/nav er gjort om til 4x100 boltsirkel+ en distansering på 4-10mm?? i mellom lager og yttre nav.

750 indre og yttre knuter på sviktstål akslinger.

ganske mye arbeid ja, ca 18-20 tusen kostet drivverket etter det jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jau, har da begynt sånn smått på evighetsprosjektet igjen, har investert i ac/dc tig og har aldri tatt i et tig apparat før så har trent litt på noen biter, skal prøve og snekkre sammen et innsug med s50 spjell, blir spennende og se om det blir noe bra resultat eller om det blir resultat i det hele tatt :roll:

pakke fra PPF

HPIM0089.jpg

DSC07346.jpg

.

DSC07348.jpg

.

DSC07349.jpg

.

og et bilde av min pene clutch hehe

.

DSC07198.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...