Jump to content

ErlendSandved

Members
  • Posts

    328
  • Joined

  • Last visited

About ErlendSandved

  • Birthday 10/21/1992

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vang i Valdres
  • Kjøretøy
    BMW X5

ErlendSandved's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputation

  1. Okei. Om jeg har skjønt rett nå, så er det denne delen her du mener?
  2. Feilkode på DPF er 452A. Når jeg leser litt om denne feilkoden er det en feilkode som skal si fra om at DPF har kjørt sin levetid og burde byttes? Men ikke at den er defekt hvis jeg har skjønt rett? Resten av feilene er 4222, 4242, 4252 som er glødeplugger. 42DE som er gløde kontroll enhet. Har også en feilkode 4B37 som er olje tilstand sensor. Tipper denne kommer fordi det er dags med service? Hva slags verdier er innenfor på baktrykket?
  3. Jo det hadde absolutt vært det letteste hvis det holder da vell å merke
  4. Takk for svar! Kan man se feilen på noen måte? sprekk eller spjeldet sitter fast? Eller det bare å bestille ny EGR ventil å bytte denne for så å se om feilen vedvarer?
  5. Hei. Har lest gjennom dieseltråden. Men tenker å slenge ut et spørsmål om noen har vært borti det samme. Har nå eid en BMW X5 3.0D 2009 i noen år. Har selvfølgelig vært en fantastisk bil. Men her om dagen begynte den å tulle litt. Litt bakgrunns info om bilen: BMW X5 e70 2009 3.0d på 235hk. Har chippet bilen, men tok ikke med EGR og DPF delete (angrer på akkurat dette) da jeg ikke hadde tid akkurat der å da til å fjerne DPF innmat. km.stand: 223000. Jevnlig vært service på den, ca hver 15000km. Byttet to dyser på ca 195000 da de begynte å tulle, utbedret da vanninntrengning til disse dysene. Har opplevd det siste halv året at bilen har rykket (fusket om du vil) også går den fint videre uten noe feilslag. Men nå her om dagen rykket den flere ganger, også ble effekten borte. "Turbolyden" ble borte, omtrent som om turboen ikke er med, føles det som. All effekt er borte som om den går i nødmodus. Rare er at hvis jeg senker hastigheten til si 20-30km/t og akselerer er det mer effekt i bilen enn om jeg skulle akselerert fra 90km/t men ikke full effekt. Virker som 90km/t og oppover er den helt død da er det nesten ingen effekt. Turtallet går opp og den girer fint. Men virker som du bare har en 3l diesel motor uten turbo. Det morsomme er, skrur jeg av bilen og starter den på nytt. Går den som en klokke igjen med full effekt uten feilslag, hører turboen. Den kan da gå i 5min, 1t, 5t eller flere dager uten feil, gir ingen mening. Men, kan føle det at hvis den kjøres med motstand som f.eks motbakke kommer feilen fortere. Motorlampe lyser ikke. Har lest ut feillager og disse feilene er relevante mener jeg: 4687 throttle-valve actuator. 483D throttle actuator. 3F77 charge-air pressure actuator. activation. Selvfølgelig ligger det noen feil på glødeplugger osv, men det mener jeg ikke skal ha noe med dette å gjøre.. Ligger feil på DPF men det gjør det jo alltid. Leste ut askemengde og den var ikke full i det hele tatt. Sist regenerering var for ca 10.000km siden. og neste er om ca 20.000km.. Selv føler jeg at dette kan være et vakuumproblem eller en sensor som henger? Litt usikker hvordan turboen blir styrt på disse bilene. Håper det er noen guruer på disse motorene som har noen gode forslag Mvh Erlend
  6. Turbokitet er ikke solgt enda. Fortsatt åpen for bud. Kan kontakte meg på 99168584, er ikke så ofte inne her å sjekker midt i ferien.
  7. Har et bud på 3900,- nå. Selges for det, evt høyere bud.
  8. Turbokitet er fortsatt til salgs. Gi bud. Skal bort!
  9. Fortsatt til salgs. 90.000,- sommerpris.
  10. http://www.finn.no/finn/mc/snowmobile/object?editAd=true&finnkode=56562311 Kan gå billigere ved hurtigsalg da ny scooter er på hånd
×
×
  • Create New...