Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener jeg har spurt før, på PM muligens, men finner det ikke igjen.

Du bruker E46 skiver bak, men 300MM sier man skal bruke Z4 skiver.

Disse skiller seg jo en del i ofset.

Hadde du orginale umodifiserte E30 bremser bak, uten spacere eller andre modifikasjoner, også tok du av dette, monterte 294-3 adapter, ny senterring, 750i kaliper og E46 skiver og alt passet perfekt? ingen spacer bak skive eller noe slikt hverken før eller etter?

(vet at du bruker andre nav osv, men det gjorde du jo både før og etter)

Skrevet

Glem det, litt mer nøye lesning på 300mm.de sier jo E46 skiver hvis man har M3 nav, og Z4 skiver hvis man har compact nav, da gir alt så mye mer mening :D digg for mye lettere å finne E46 skiver ;)

Skrevet

ja, har da skjedd litt, valset hjulbuer ca 0,5cm-1cm

DSC02122.jpg

DSC02129.jpg

DSC02130.jpg

har vært på eu/firehjulskontroll og lysjustering

har også bremset bilen, hadde flaks, trengte ikke og justere en dritt! ble veldig nær grensen på nm men det er godkjent.

DSC02146.jpg

ladet 0,5bar

DSC02147.jpg

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet

ja i dag har vært på biltilsynet for godkjenning, ble nesten godkjent, den har blitt for tung #-o ....120kg må jeg kvitte meg med. jeg skal nedreg til 4 personer + hive ut noe småtteri overflødig så blir den godkjent!

Skrevet

120kg, det skal gå greit da jeg kan nedreg den til 4 pers, da blir 75 kg borte så da må jeg fjerne 45kg til.

det som jeg skal gjøre for og redusere vekten er ta ut spiller+ høttalere

: montere m-tech 2 fangerne da disse er i glassfiber

: cab baksete

: ta ut servostyringen

: fjerne midtlyddemperen da denne demper lyden minimalt

så får jeg se hvor langt jeg kommer med dette.

Skrevet
Hvor kommer den vekta fra da? Alt turbo stasjet veier jo ikke det. Er bilen din org en 318.

det er en 323 orginalt, vektøkningen er: større bremser rundt om, større diff+ stikkakslinger, større girkasse++ blir fort noen kiloer det. den er 90kg tyngre bak og 60kg tyngre fram, altså 150kg tyngre en orginal, men må fjerne 120kg. ligger vel 30kg i bagasjelast på max tillat totalvekt med 5 pers.

Skrevet

Hva slags maks tillatt aksellast har du foran og bak i vognkortet?

Dette er veldig relevant å vite for oss andre som har liknende bygg så jeg håper du deler det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...