Silverboy Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 mener jeg har spurt før, på PM muligens, men finner det ikke igjen. Du bruker E46 skiver bak, men 300MM sier man skal bruke Z4 skiver. Disse skiller seg jo en del i ofset. Hadde du orginale umodifiserte E30 bremser bak, uten spacere eller andre modifikasjoner, også tok du av dette, monterte 294-3 adapter, ny senterring, 750i kaliper og E46 skiver og alt passet perfekt? ingen spacer bak skive eller noe slikt hverken før eller etter? (vet at du bruker andre nav osv, men det gjorde du jo både før og etter)
Silverboy Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Glem det, litt mer nøye lesning på 300mm.de sier jo E46 skiver hvis man har M3 nav, og Z4 skiver hvis man har compact nav, da gir alt så mye mer mening digg for mye lettere å finne E46 skiver
stensheim Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 ja, har da skjedd litt, valset hjulbuer ca 0,5cm-1cm har vært på eu/firehjulskontroll og lysjustering har også bremset bilen, hadde flaks, trengte ikke og justere en dritt! ble veldig nær grensen på nm men det er godkjent. ladet 0,5bar
Silverboy Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Hvilken omregningsfaktor bruker BT? Eller gjør de det enkelt og godkjenner verdiene på hjula?
stensheim Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 det er opp til bjørnstadbil og bestemme effekttapet, normalt 12-15%.
stensheim Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Skrevet Juli 5, 2012 nei, har ikke hadd tid til den på ei stund, er vel ferie hos biltilsynet snart så det blir sikkert ikke bestillt time før i august..
stensheim Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 ja i dag har vært på biltilsynet for godkjenning, ble nesten godkjent, den har blitt for tung ....120kg må jeg kvitte meg med. jeg skal nedreg til 4 personer + hive ut noe småtteri overflødig så blir den godkjent!
BMW E30 325 Skrevet Oktober 3, 2012 Skrevet Oktober 3, 2012 hæ?? får du lov å regge ned ? Pm meg når du er ferdig, med det vi snakka om
Jørgen-A Skrevet Oktober 3, 2012 Skrevet Oktober 3, 2012 Hvor kommer den vekta fra da? Alt turbo stasjet veier jo ikke det. Er bilen din org en 318.
stensheim Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 120kg, det skal gå greit da jeg kan nedreg den til 4 pers, da blir 75 kg borte så da må jeg fjerne 45kg til. det som jeg skal gjøre for og redusere vekten er ta ut spiller+ høttalere : montere m-tech 2 fangerne da disse er i glassfiber : cab baksete : ta ut servostyringen : fjerne midtlyddemperen da denne demper lyden minimalt så får jeg se hvor langt jeg kommer med dette.
stensheim Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 Hvor kommer den vekta fra da? Alt turbo stasjet veier jo ikke det. Er bilen din org en 318. det er en 323 orginalt, vektøkningen er: større bremser rundt om, større diff+ stikkakslinger, større girkasse++ blir fort noen kiloer det. den er 90kg tyngre bak og 60kg tyngre fram, altså 150kg tyngre en orginal, men må fjerne 120kg. ligger vel 30kg i bagasjelast på max tillat totalvekt med 5 pers.
oddis Skrevet Oktober 3, 2012 Skrevet Oktober 3, 2012 Hva slags maks tillatt aksellast har du foran og bak i vognkortet? Dette er veldig relevant å vite for oss andre som har liknende bygg så jeg håper du deler det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå