Jump to content

diohrvik

Members
  • Posts

    3032
  • Joined

  • Last visited

About diohrvik

  • Birthday 08/16/1990

Contact Methods

  • MSN
    ohrvik@hotmail.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

diohrvik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

108

Reputation

  1. Mja, er ikke helt enig i den at du dobbler forspennet med originale fjører på begge sider og dobbelt opp av lameller og clutcher, gitt at det er like trangt som originalt. Forspennet bestemmes jo av hvor mye trykk clutchpakken har, og den vil være det samme, så lenge plassen er lik. Du vil så klart få noe økt friksjon mellom platene, men ikke så mye at hjulene ikke snurrer individuelt uten belastning. Du vil derimot øke den tillatte differansen mellom momentet på bakhjulene før diffen slurer. ved 4 clutch kit på 210 diffen så fjener man jo fjørene helt- uten problem. uansett så er jo forspenn smak og behag ut fra kjørestil. jeg likte ikke helt 210 diff uten forspenn, det innebærer feks at den slurer lett ved clutch dump på sving, men jeg liker jo å sladde. Uansett det som bekymrer meg er om du får innmaten i senter, men om det er slik bmw satt dem opp så blir det vel bra, og blir det ikke som tenkt så fikser du det kjapt:) Fremdeles bra jobba !
  2. så morro å se at du har kommet i mål Den ble kjempe fin ! Jeg for min del har alt begynt å vente til neste prosjekt fra deg, alltid morro å følge med
  3. Dette ser bra ut som vanlig og er en av grunnene til at jeg fremdeles stikker innom bimmers av og til:) Diffen -Hvorfor ønsker du lite forspenn? og hvorfor fjerne bare ei skive - om du regner/måler litt feil kan du jo ende opp med mer forspenn, alt etter hvor mye / lite press den fjørskiva som er igjen får av "lokket". Pluss at koppene må jo stå i senter heletiden. Tror det blir tull med kun en spennskive. Enig i at thayermotorsport/bimmerdiffs er useriøs og lite service innstilt. Selv om jeg har lagt igjen mange tusen hos han både fra meg selv og andre. Driveandtracktion er god kar !
  4. Så morsomt, En god gamel bimmers tråd fra Pedi selv, og noen andre kjente nick fra gull-alderen. Morro!! Du må aldri slutte med tråder Ivar. Det er ikke objektet, eller hva du gjør, men deg, og måten du lager tråder på som er helt fantastisk morsomt, lærerikt og kjekt å følge med på😊 Skal bli kjekt å følge med videre her.
  5. Blir morsomt å følge med her min venn😊
  6. Nevnte saksbehandler kjenner jeg til, men vil ikke si svaret du fikk var særlig dårlig eller vanskelig, heller noen av de bedre jeg har sett. Han etterspør jo bare dokkumentasjon på forskjellene på din bil, og den bilen du vil bygge om til. Litt dumt at de ikke godtar utskrifter fra delefilm på nett. men er jo ikke værre enn å få utsrkift/sammenligning fra ETK fra et autorisert bmw verksted med stempel og underskrift. Feks Gs/strandveien auto/brages o.l. Da vil du ha dokumentasjon på forskjellene. Så når bilen har alt det den trenger av deler viser du bilen til autorisert bmw verkstedt og får de til å lage et dokument hvor de går god for at du har brukt alle de riktige delene. Til sist kontroll på SVV. ikke særlig problemfylt, om du samtidig fører dialog med SVV på hvordan du kan løse problemstillingene nevnt i brevet ditt så burde ikke dette by på noen store problemer.
  7. Digger arbeidet du gjør, detaljene og custom greiene. helt konge Hvilke klemmer burker du ?
  8. Se her http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=101489 ikke vits å bruke mer enn nødvendig nei. jeg gjorde i hvertfall slik en gang i tiden
  9. Du som er så flink lager da lett m50 innsug selv. Trenger bare å skjære i m50 innsuget, så du får skrud og limet dekslet fra m52 på. slik passer alt av veihusvent osv. Ser originalt ut, og koster ingenting
  10. Det stemmer hatt den siden han solgte den jeg.
  11. arc 8 er ikke ille priset fra apex selv heller. Det er jo "billig hjul" bare frakta som koster. De er drit gromme, men jaggu mange som har det - internasjonalt.
  12. Jeg var vel den første til å nevne det back in the days. Har ikke tenkt å slutte å mase av den grunn. Slik formuet er nå har det vel aldri vært treigere eller mer forfærdelig å lese på mobil. Er vel neppe alene om å mene det.
  13. Jobbet lenge på volvo? Ganske sikker på at jeg har gamle motoren fra bilen din, den er original 325 er den ikke ?:)
×
×
  • Create New...